Posljednjih dana u javnosti su se pojavile tvrdnje određenih političkih i drugih subjekata u kojima se na posve neargumentiran i neodgovoran način optužuje Grad Zagreb za stanje u TŽV Gredelj.
Istina je međutim posve suprotna!
Grad Zagreb posljednjih dvanaest godina vodi socijalno najosjetljiviju politiku u cijeloj zemlji, a svojom politikom „otvorenih vrata“ poticao je poduzetnike svih kategorija kako bi investirali u otvaranje novih radnih mjesta i kako bi se postojeća očuvala. Ta i takva socijalna i gospodarska politika dovele su do toga da je stopa nezaposlenosti u Zagrebu – i danas usred krize i recesije – oko devet posto, što je gotovo dvostruko niže od državnog prosjeka.
Među tim gospodarskim subjektima svakako je i TŽV Gredelj, tvrtka koja zapošljava gotovo 1500 ljudi. Štoviše, može se slobodno reći da bez te i takve gradske politike Gredelj najvjerojatnije ne bi preživio, odnosno ne bi se do danas očuvale proizvodnja i radna mjesta u toj tvrtki.
Dovoljno je podsjetiti na nekoliko najvažnijih činjenica:
1. Narudžbom 140 niskopodnih tramvaja Grad Zagreb je Hrvatskom konzorciju Gredelj/Končar omogućio desetgodišnji posao i prihod od 250 milijuna eura!
2. Grad Zagreb je od TŽV Gredelja kupio i zemljište (Trnjanska cesta) i time toj tvrtki omogućio zaradu od novih 90 milijuna eura!
3. Uz to, Gredelj je za Grad Zagreb modernizirao i 12 motornih vlakova u vrijednosti od 50 milijuna kuna!
4. Grad Zagreb je u zadnjih nekoliko mjeseci u dva navrata zatražio i zastoj ovrhe, vezano za potraživanje od 841.000 kuna koje mu je Gredelj po sudskoj odluci trebao isplatiti, i to upravo zbog toga što vodi računa o situaciji u kojoj se ta tvrka nalazi!
5. Napokon, zbog istih razloga Grad nije dosad utužio dugovanje Gredelja po osnovi spomeničke rente i komunalne naknade (u visini od 5,9 milijuna kuna) nego pokušava pronaći rješenje koje bi za tu tvrtku i njezine radnike bilo komfornije.
Prema tome, nije istina da se Grad drži po strani, ili da nedovoljno čini, nego je istina da je TŽV Gredelj tvrtka koja je u državnom vlasništvu te da odluke o njezinoj sudbini donosi menadžment koji je postavila Vlada RH, a ne Grad Zagreb. Grad Zagreb nema, niti je ikada imao ikakve ingerencije u kadroviranju, vođenju tvrtke i u njezinoj poslovnoj politici.
Stoga objede na moj račun, kao i na račun gradske uprave, odbijam kao prizemno i neodgovorno predizborno politikanstvo koje ni na koji način ne pomaže u očuvanju radnih mjesta u Gredelju, ali zato dovodi u zabludu javnost i radnike Gredelja koji su s pravom zabrinuti za svoja radna mjesta i sudbinu svojih obitelji.
Koristim prigodu da predložim Vladi RH da zajedno s Gradom Zagrebom pomogne Gredelju i njegovim radnicima i to tako da se nastavi projekt niskopodnih tramvaja.
To konkretno znači novu narudžbu 60 niskopodnih tramvaja koji su Zagrebu potrebni. Time bi Hrvatski kozorcij Gredelj/Končar dobio siguran posao u narednih pet godina, što bi omogućilo očuvanje postojećih radnih mjesta i izlazak Gredelja iz financijske stiske.
To sam predlagao i bivšoj Vladi RH, a sada predlažem to i aktualnoj Vladi, jer vjerujem da se uz podršku Vlade ta ideja može realizirati na korist Zagrepčana i radnika Gredelja.
GRADONAČELNIK GRADA ZAGREBA
Milan Bandić