clanak False

Konferencija za novinare na temu Dječje bolnice Srebrnjak - PRIOPĆENJA

05.12.2019.
U Gradskoj upravi održana je konferencija za novinare na temu razrješenja Bore Nogala s mjesta ravnatelja Dječje bolnice Srebrnjak, a razloge smjene novinarima su objasnili zamjenica gradonačelnika Jelena Pavičić Vukičević, predsjednica Upravnog vijeća Dječje bolnice Srebrnjak Ana Stavljenić Rukavina, pročelnica Gradskog kontrolnog ureda Ana Matijević te pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo Vjekoslav Jeleč.

Djelovanje Dječje bolnice Srebrnjak uređeno je Zakonom o zdravstvenoj zaštiti. Sukladno čl. 88, st. 2 Zakona o zdravstvenoj zaštiti Upravno vijeće Dječje bolnice Srebrnjak dužno je razriješiti ravnatelja prije isteka mandata na koji je izabran, ako u radu zdravstvene ustanove nastane gubitak koji pokriva osnivač Grad Zagreb, ako svojim nesavjesnim i nepravilnim radom prouzroči zdravstvenoj ustanovi veću štetu, ako zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da mogu nastati veće štete u obavljanju djelatnosti ustanove, ako neopravdano izvršava odluke Vijeća ili postupa u suprotnosti s odlukama Vijeća, rekla je Stavljenić Rukavina. Prema tome, ravnatelja nije smijenilo Upravno vijeće jer ima mogućnost o tome samostalno odlučivati, već zato što je to njegova dužnost. Sve drugo su insinuacije. Objasnila je i kako je projekt pedijatrijskog translacijskog centra, vrijedan 60 milijuna eura, svjesno ugrožen postupcima ravnatelja Nogala koji već mjesecima ne raspisuje natječaj za izradu projektnih aktivnosti.

Zamjenica Pavičić Vukičević istaknula je zabrinjavajuće nalaze Gradskog kontrolnog ureda, posebice nepravilnosti pri zapošljavanju stručnog kadra bolnice, što je slikovito objasnila: To je kao da raspišete natječaj za profesora matematike, a zaposlite profesora likovnog jer je ostavio dobar dojam. Naglasila je kako ravnatelj za takva zapošljavanja nije imao odobrenje Upravnog vijeća te dodala kako je iznimno znakovito da Dječja bolnica Srebrnjak jedina gradska zdravstvena ustanova koja nije potpisala ugovor s HZZO-om.

Rekavši kako sve institucije koje su korisnici proračuna Grada Zagreba prolaze kontrolu nadležnog Gradskog ureda, zamjenica je istaknula kako očekuje i reakciju Ministarstva zdravstva u vidu inspekcije.

Uz osvrt na projekt translacijske pedijatrije, Pavičić Vukičević kazala je kako je taj projekt iznimno važan i kako se od njega Grad Zagreb, koji je od samog početka 2006. angažiran stručno, logistički i financijski u njegovu realizaciju, ne misli povući: Do sada je od strane Grada Zagreba u ovaj projekt uloženo ukupno 37,5 milijuna kuna od čega smo 28 milijuna kuna uložili u sljedeće aktivnosti: iz proračuna smo 2011. uložili 5 milijuna kuna u ishođenje urbanističko-tehničke dokumentacije  te smo platili lokacijsku dozvolu. Riješili smo imovinsko-pravne odnose za zemljište, danas u vlasništvu Bolnice Srebrnjak kao i Rješenje za građenje iz 2013. Napravljen je idejni i glavni projekt i Studija izvodljivosti. Također smo u projekciji Proračuna 2020-2022. rezervirali 9,5 milijuna kuna u za neprihvatljive troškove, uglavnom PDV, kako i propisuje Europska unija.

Proces kontrolnog nadzora nad bolnicom okupljenima je izložila pročelnica Gradskog kontrolnog ureda Ana Matijević koja je izvijestila da su se kontrolne aktivnosti provodile kroz dva mjeseca te da je izvješće u potpunosti temeljeno na dokumentaciji koju su računovodstvo i pravna služba bolnice dostavili Uredu. Također je istaknula da je navedeno izvješće dostavljeno Upravnom vijeću bolnice, Gradskom uredu za zdravstvo te Ministarstvu zdravstva, a ravnatelj Nogalo iako je imao mogućnost da dostavi dokumente kojima bi osporio navode izvješća, do danas to nije učinio.
Da je posljednjih mjeseci bio otežana suradnja Grada i bolnice Srebrnjak potvrdio je i pročelnik Gradskog ureda za zdravstvo Vjekoslav Jeleč koji je istaknuo kako je Grad Zagreb sudjelovao u financijskoj sanaciji bolnice, za što je osigurao čak 11,6 milijuna kuna utrošenih na likvidnost i uredno poslovanje te zaključio: Želimo da se ustanova što prije vrati normalnom funkcioniranju.

 
  • PRIOPĆENJE

Suprotno navodima koji su se ovih dana pojavili u medijima te suprotno tvrdnjama razriješenog ravnatelja ovim se putem, radi potpunog i pravilnog informiranja zainteresirane javnosti, ističe sljedeće:
  • Djelovanje Dječje bolnice Srebrnjak uređeno je Zakonom o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18)
  • Sukladno članku 88. st. 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti Upravno vijeće DUŽNO je razriješiti ravnatelja i prije isteka mandata na koji je izabran ako u obavljanju djelatnosti zdravstvene ustanove nastane gubitak koji pokriva osnivač ili ako svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči zdravstvenoj ustanovi veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost tako da su nastale ili mogu nastati veće štete u obavljanju djelatnosti ustanove ili ako neopravdano izvršava odluke upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njimaGradski kontrolni ured dostavio je Gradonačelniku, Gradskom uredu za zdravstvo i Gradskoj skupštini Grada Zagreba te Upravnom vijeću Bolnice Srebrnjak izvješće od 4. studenog 2019. iz kojeg proizlazi sljedeće:
od 2014-2018. bolnica je obavljala djelatnost (koju se ne navodi radi očuvanja integriteta doktora) bez dopuštenja nadležnog Ministarstva
od 2014-2018. ravnatelj je u više navrata zapošljavao djelatnike izvan onih specijalnosti koje je odobrilo Upravno vijeće i izvan specijalnosti za koje je DB Srebrnjak imala dopuštenja Ministarstva
zbog neurednog obavljanja djelatnosti (bez odluke Ministarstva) pokrenut je niz sporova protiv HZZO-a i time je blokirana mogućnost zakonitog ugovornog  odnosa sa HZZO-om 

 
ZAKLJUČNO: Upravno vijeće u navedenim slučajevima nema ostavljeno na svoju volju i prosudbu razriješiti ravnatelja ili ne, već je u tim zakonskim slučajevima dužno bez odgode i bez iznimke razriješiti ravnatelja.

Dakle, kada dobije izvještaj koji utvrđuje nezakonitosti iz čl. 88. st. 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja. Svaki propust u postupanju po navedenoj dužnosti bio bi izrijekom protivan vrlo preciznoj zakonskoj odredbi te bi izlagao članove Upravnog vijeća DB Srebrnjak i samu bolnicu daljnjim odgovornostima za štetu. Prema tome, gospodina Nogala nije smijenilo Upravno vijeće iz razloga o kojima bi isto imao mogućnost samostalno odlučivati već u slučajevima u kojima je to zakonska dužnost Upravnog vijeća.  Sve drugo su insinuacije kojima se želi prikriti očite nezakonitosti.
Ovome svemu Upravno vijeće dodaje da je cijeli projekt Dječji centar za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak (CCTM) stopirao upravo razriješeni ravnatelj koji već mjesecima ne raspisuje natječaj za izradu projekata i time je isti svjesno i namjerno ugrozio u posljednjoj godini svojega mandata.
Upravno vijeće Dječje bolnice Srebrnjak je na 23. sjednici održanoj 2. prosinca i u nastavku 4. prosinca 2019. donijelo Odluku o razrješenju ravnatelja bolnice te o imenovanju prim. mr. sc. Lade Bukovac, dr. med. za vršiteljicu dužnosti do imenovanja ravnatelja.
Predložena vršiteljica dužnosti prim. mr. sc. Lada Bukovac, dr. med. nije prihvatila imenovanje na dužnost vršiteljice dužnosti, o čemu se pisano očitovala u četvrtak, 5. prosinca 2019., u 14.30 sati.
Na sjednici Upravnog vijeća imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja bolnice. Do preuzimanja dužnosti vršitelja dužnosti bolnicom upravlja Upravno vijeće bolnice po članku 21. Statuta Dječje bolnice Srebrnjak.

Također, s obzirom na navode o sudjelovanju Grada Zagreba u dosadašnjim fazama projekta Dječjeg centra za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak (CCTM) ističemo da je Grad Zagreb do sada sudjelovao s 37,5 milijuna kuna u financiranju sljedećih aktivnosti:

1. S 28 milijuna kuna financirali smo:
  • Ishođenje urbanističko-tehničke dokumentacije (2011.)
  • Lokacijska dozvola (2011.)
  • Rješavanje imovinsko-pravnih odnosa za zemljište, danas u vlasništvu Bolnice Srebrnjak
  • Rješenje za građenje (2013.)
  • Idejni i glavni projekt
  • Studija izvodljivosti  
2. Kroz projekciju Proračuna 2020-2022. osigurat će se 9,5 milijuna kn za neprihvatljive troškove, uglavnom PDV 

Također napominjemo da se u periodu od 2014. do 2019. izvršila financijska sanacija bolnice u cilju očuvanja likvidnosti i urednog poslovanja u iznosu od 11,6 milijuna kn.
Iz navedenog je razvidno da su se sa 49,1 milijun kuna u proteklom periodu financirali i projekt i osigurala dodatna sredstva za financiranje redovne djelatnosti bolnice.
 

Nalaz Kontrolnog ureda od 04.11.2019.

Odluka doc. Nogalo

Odluka i Izjava prim. Bukovac

 
  • PRIOPĆENJE 2 

Poštovani predstavnici medija,
 
Suočeni s velikim pritiskom medija povodom razrješenja ravnatelja Dječje bolnice Srebrnjak, dopustite da još jednom naglasimo uzroke koji su doveli do takve zakonom propisane odluke Upravnoga vijeća Dječje bolnice Srebrnjak.
 
Nalaz Gradskog kontrolnog ureda Grada Zagreba upućen je Gradonačelniku i Gradskom uredu za zdravstvo 4. studenog 2019. Sukladno zakonskim propisima predsjednica Upravnog vijeća upoznala je Upravno vijeće i tadašnjeg ravnatelja bolnice s nalazom Gradskog kontrolnog ureda na prvoj sljedećoj sjednici Upravnoga vijeća, održanoj u ponedjeljak, 2. prosinca, te je Upravno vijeće zakazalo nastavak sjednice za srijedu, 4. prosinca kako bi se ravnatelj mogao očitovati na navode iz nalaza. Ravnatelj se nije očitovao i nije zatražio drugi rok za očitovanje na nalaz Gradskog kontrolnog ureda.
 
Napominjemo da je Gradski kontrolni ured mogao napraviti uvid samo u onu dokumentaciju koju je dostavio ravnatelj bolnice. Stoga je nejasno zašto se ravnatelj nije očitovao, zatražio drugi rok o očitovanju ili priložio drugu dokumentaciju u odnosu na onu koju je dostavio Gradskom kontrolnom uredu, kada već tvrdi da je ima.
 
S obzirom na netočne insinuacije da se smjenom ravnatelja želi zaustaviti projekt Dječjeg centra za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak ističemo da projekt u cijelosti podržavamo od 2009. godine te da je Grad Zagreb, osim logističke i stručne pomoći, u njega do sada uložio ukupno 28 milijuna kuna.
Činili smo to u periodu i kada projekt nije imao podršku, što je razvidno iz pisane komunikacije unutar Hrvatske liječničke komore (dopis predsjedniku Komore prim. Minigu od 11. kolovoza 2014.) te Hrvatske liječničke komore – Hrvatskog društva za dječju kirurgiju prema Ministarstvu zdravstva (dopis od 3. lipnja 2016. ministru doc. dr. sc. Nakiću) što dostavljamo u prilogu. Upravo u to vrijeme Gradonačelnik Grada Zagreba dao je pisanu podršku projektu u dopisu Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, ministru prof. dr. sc. Šustaru od 5. svibnja 2016. te ministru prof. dr sc. Barišiću u dopisu od 20. listopada 2016. Dopise također dostavljamo u prilogu.
 
Na kraju napominjemo da od tada do danas, 9. prosinca 2019., unatoč višekratnim upitima nismo kao Grad Zagreb dobili dokumentaciju vezanu uz projekt Dječjeg centra za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak koja bi mogla biti podloga za raspisivanje natječaja za odabir izvođača radova.
 
Stoga postavljamo pitanje: zašto se dokumentacija skriva od Grada Zagreba kao osnivača i vlasnika Dječje bolnice Srebrnjak, a od kojeg se ujedno traži da pokrije sve za Europsku komisiju neprihvatljive troškove za koje danas nemamo nikakvu predodžbu koliko bi mogli iznositi?


Mišljenje Upravnog odbora Hrvatskog društva za dječju kirurgiju o DB Srebrnjak

Mišljenje HDDK, Centar za translacijsku medicinu

Pismo podrške - Gradonačelnik-dopis MZOS-CCTM- 2016

Pismo podrške iz 2016.- Projekt Srebrnjak 2

 
  • PRIOPĆENJE 3

Poštovani predstavnici medija,

s obzirom na jučerašnje neistinite navode bivšeg ravnatelja Dječje bolnice Srebrnjak da je projekt Dječjeg centra za translacijsku medicinu Dječje bolnice Srebrnjak – CCTM, projekt samo bolnice i Vlade Republike Hrvatske, a ne i Grada Zagreba, u prilogu vam dostavljamo zahtjeve Bolnice Srebrnjak od 13. veljače 2018. za financijskom podrškom projektu CCTM-a (uključivši i da Grad Zagreb sufinancira 20 specijalizacija jer je to odbilo učiniti Ministarstvo zdravstva!) te od 29. rujna 2019. kojim Bolnica traži od Gradskog ureda za zdravstvo da putem projekcije proračuna Grada Zagreba od 2020. do 2022. osigura iznos od 9.327,700,29 kn za pokrivanje neprihvatljivih troškova, konkretnije PDV-a na prihvatljive troškove ulaganja (uobičajena formulacija Europske komisije).

Stoga postavljamo pitanje: ako se ne radi o projektu Grada Zagreba, zašto bolnica traži pokrivanje neprihvatljivih troškova za projekt CCTM-a? Ako se pak radi o projektu Grada Zagreba, kako bi se dalo iščitati iz predmetnog dopisa Bolnice, kako se opravdava činjenica da Gradu Zagrebu nije dostavljena cjelovita projektna dokumentacija te se osporava pravo na pokretanje procedure za postupak javne nabave putem Ureda za javnu nabavu Grada Zagreba kao središnjeg tijela javne nabave za Grad Zagreb, što je uobičajena procedura za sve izvanproračunske korisnike Grada Zagreba (ukupno 327 takvih ustanova), a u perspektivi Grad Zagreb treba pokriti i druge neprihvatljive troškove projekta u koji nema nikakav uvid.

Nadležni gradski uredi (Ured za javnu nabavu, Ured za programe i projekte Europske unije te Gradski ured za zdravstvo) zatražili su pisanim putem projektnu dokumentaciju. Iz Bolnice je odgovoreno da dokumentaciju ne mogu dostaviti elektroničkim putem „zbog opsežnosti“! Projektna dokumentacija ponuđena je tek „na uvid“. U prilogu dostavljamo predmetni odgovor Bolnice na zahtjev da se Uredu za javnu nabavu dostavi projektna dokumentacija od 6. studenog 2019. iz kojeg je vidljivo da se bivši ravnatelj služio verbalnim igrama kako bi izbjegao dostavljanje projektne dokumentacije (ne može „dostava“, ali može „uvid“ u Bolnici ili „slanje“).

Pametnome dosta!


CCTM Srebrnjak- potraživanja od Grada Zagreba 13.02.2018

Dopis Radna skupina

Očitovanje Srebrnjak 2019
 
  • PRIOPĆENJE 4

 
Nastavno na brojne medijske napise te u cilju pravilnog informiranja cjelokupne javnosti, ovim putem obavještavamo javnost da je Grad Zagreb  s danom 18. prosinca 2019. godine podnio Općinskom državnom odvjetništvu u Zagrebu kaznenu prijavu protiv jedne zaposlenice, te nepoznatih osoba – zaposlenika Dječje bolnice Srebrnjak zbog osnovanih sumnji da su u razdoblju od 17. travnja 2015. do 06. svibnja 2016. godine u ugovorenoj ordinaciji za pedijatrijsku gastroenterologiju pacijentima pružali zdravstvenu zaštitu, provodili dijagnostičke postupke te određivali terapiju iako za to nisu bili ovlašteni. Prijava je podnesena protiv jedne zaposlenice, te nepoznatih osoba – zaposlenika Dječje bolnice Srebrnjak, zbog sumnji kako se navedena osoba, nemajući propisanu stručnu spremu, bavila liječenjem i pružanjem druge medicinske pomoći i tako počinila kazneno djelo protiv zdravlja ljudi nadriliječništvom iz čl. 184. st.1. Kaznenog zakona. Dakle, podnesena je KAZNENA PRIJAVA PROTIV OSOBE KOJA NIJE LIJEČNIK, jer je pružala zdravstvenu zaštitu te nepoznatih osoba koje su joj to omogućile i na isto ju poticale.

Osnovi sumnje da bi zaposlenici počinili navedeno djelo temelje se isključivo na Izviješću HZZO-a  o sveobuhvatnoj kontroli u DB Srebrnjak za 2015. i 2016. godinu i Očitovanju ustanove na Izviješće. Izvješće Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje za 2016. godinu Gradu Zagrebu dostavio je vršitelj dužnosti ravnatelja DB Srebrnjak, a do čijeg stupanja na snagu nadležna gradska tijela nisu imala informaciju o navedenim slučajevima. Dakle, podnesena kaznena prijava temelji se ISKLJUČIVO NA ČINJENICAMA KOJE SU UTVRĐENE U IZVIJEŠĆU HZZO-a za 2015. i 2016. godinu.

Pri tome je odlučno istaknuti da TADAŠNJE RUKOVODSTVO BOLNICE U OČITOVANJU NA IZVIJEŠĆE HZZO-A NIJE OPOVRGNULO TAKO TEŠKE OPTUŽBE PA NITI MAKAR OSPORILO UTVRĐENE ČINJENICE, slijedom čega je ostalo jasno da su činjenice nesporne. Grad Zagreb je angažirao profesionalnu pomoć od strane odvjetnika koji je potvrdio da temeljem tako utvrđenih činjenica mora slijediti kaznena prijava.

Slijedom uvida u nepravilnosti u radu navedene ustanove Grad Zagreb je kao osnivač DB Srebrnjak, zatražio od nadležnih tijela da se provede stručni nadzor nad radom te zdravstvene ustanove. Tako je s danom 19. prosinca 2019. godine zatražen izvanredni inspekcijski nadzor od strane Ministarstva zdravstva.

Novo vodstvo bolnice nastavlja s provođenjem aktivnosti koje će imati za cilj otkloniti  sve zatečene nepravilnosti u poslovanju, a koja su kroz prethodne godine uvidjela i na što su upozoravala nadležna tijela – od HZZO-a sve do posljednjeg nalaza Gradskog kontrolnog ureda Grada Zagreba. Ujedno, kao što je bilo najavljeno, važno je istaknuti i da je započela  isplata dugovanja dobavljačima te se provode aktivnosti normalizacije rada i unapređenja poslovnih procesa prema zakonskim propisima.
 
 
  •  PRIOPĆENJE 5 - GRADSKI URED ZA ZDRAVSTVO

Priopćenje Gradskog ureda za zdravstvo

Mišljenje Ministarstva zdravstva

Očitovanje Ministarstva zdravstva i Rješenje o obavljanju djelatnosti otorinolaringologije


 
  • PRIOPĆENJE 6 - GRADSKI URED ZA ZDRAVSTVO

Priopćenje Gradskog ureda za zdravstvo

 

Gradske vijesti - 2019.