Završen projekt "Radost s Ribnjaka"
09.06.2025.
Završna svečanost projekta „Radost s Ribnjaka“, održana u petak, 6. lipnja 2025. u parku Ribnjak, zaokružila je osmomjesečni ciklus glazbenih i lutkarsko-scenskih radionica koje su okupile djecu vrtićke dobi i učenike nižih razreda osnovnih škola iz različitih dijelova Grada Zagreba.
Projekt, koji je tijekom školske godine 2024./2025. proveo Centar mladih Ribnjak, obuhvatio je ukupno 240 autorskih radionica u 10 osnovnih škola i 10 dječjih vrtića, s ciljem jačanja kreativnog izražavanja, umjetničke znatiželje i participativnog stvaranja kod djece. Glazbeni i lutkarsko-scenski moduli projekta razvijani su i izvedeni u suradnji s umjetnicima unutar rezidencijalnih programa Ribnjaka.
Svečano zatvaranje projekta proteklo je u atmosferi zajedništva, igre i umjetnosti, a vrhunac programa bila je izvedba Orkestra Poca Loca, Teatra Poco Loco koji je kroz glazbeni nastup dodatno obogatio doživljaj ovog svečanog dana.
Kao trajna vizualna uspomena, snimljeni su fotografija i video iz zraka, koji simbolički bilježe duh zajedničkog stvaranja i okupljanja pod otvorenim nebom Ribnjaka.
Projekt „Radost s Ribnjaka“ temelji se na načelima horizontalnosti, uključivosti, dostupnosti kulture i jednakih prilika za sudjelovanje u umjetnosti, što je ujedno i jedna od ključnih strateških smjernica Centra mladih Ribnjak – Jednaki u kulturi i Zagreb za sve.
Sadržaj radionica u cijelosti je bio autorski oblikovan, utemeljen na originalnim idejama i stilovima voditelja – među njima su bili glazbenici Lucija Stanojević, Jasmina Šijan, Tena Novak Vincek, Stanislav Kovačić, Maja Rivić i Commi Balde te lutkarice Zdenka Šustić i Mirna Ostrošić Galinović.
Projekt su osmislile i vodile Marija Šimoković Sikavica (voditeljica projekta), Barbara Zlatar (koordinatorica projekta) i Pavlica Bajsić (ravnateljica Centra mladih Ribnjak), uz sufinanciranje Ministarstva demografije i useljeništva te Grada Zagreba.
„Radost s Ribnjaka“ potvrdila je važnost umjetničkih praksi u ranom obrazovanju, kao i snagu zajedničkog stvaranja u razvoju dječje slobode, mašte i izražavanja.