Međunarodni pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko (Kod) usvojila je Svjetska zdravstvena skupština (SZS) 1981. godine, kako bi se utvrdili minimalni zahtjevi za propisivanje marketinga nadomjestaka za majčino mlijeko, bočica za hranjenje i duda. Cilj Koda je zaustaviti agresivno i neprikladno oglašavanje ovih proizvoda.
Tijekom 30-godišnjeg razdoblja postignuti su respektabilni rezultati koji svrstavaju Hrvatsku u vodeće zemlje u promicanju dojenja. Međutim, za daljnji iskorak potreban je dodatni napor, osim skorim donošenjem, a zatim i primjenom
Nacionalnog programa za zaštitu i promicanje
dojenja za razdoblje od 2023. do 2026. godine, svakako i dosljednom zakonodavnom primjenom Međunarodnog pravilnika (Koda) o reklamiranju nadomjestaka za majčino mlijeko.
UNICEF- ova publikacija zalaže se i objašnjava jasnu potrebu da se industrija dječje hrane drži na odstojanju u dvama spomenutim ključnim područjima prehrane dojenčadi i male djece, zalažući se:
• za zaštitu od uplitanja industrije u procese donošenja politika o prehrani dojenčadi i male djece i njihovoj provedbi
• za sprječavanje sukoba interesa unutar ovih procesa i u sustavima zdravstvene skrbi