Hrvatsko narodno kazalište predstavilo novu sezonu
06.09.2021.
U Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u ponedjeljak, 6. rujna održana je konferencija za medije na kojoj je predstavljena nova kazališna sezona. “Započeli smo sezonu Festivalom ljetne večeri HNK koji smo održali pred mnogobrojnim gledateljima. Vjerujemo da smo ovih godina uspjeli zagrebački HNK pozicionirati kao jedno od središnjih kazališta ne samo u ovom gradu nego i u Europi kojem svjedoče i veliki projekti koje ostvarujemo s mnogobrojnim europskim kazalištima. Nastojali smo kazalište približiti gledateljima, učiniti ga razumljivim onima koji ne idu u kazalište proširiti ga izvan barokne zgrade i s repertoarom koji smo odabrali ući u dijalog i s našim vremenom i s očekivanjima gledatelja“, rekla je intendantica zagrebačkog HNK Dubravka Vrgoč.
Ravnatelj Baleta HNK Leonard Jakovina istaknuo je kako je HNK u Zagrebu jedan od rijetkih kazališta čiji baletni ansambl je uspio trenirati. “Osjeća se želja za radom, sezona je počela a Balet će se prvi put predstaviti na Festivalu Ljetne večeri HNK u Zagrebu, 9. rujna u 18 sati s pet s novih baletnih točaka“, rekao je Jakovina.
Prva novosezonska premijera bit će Decadance izraelskog koreografa Ohada Naharina, zatim slijedi dugoočekivana premijera baleta Giselle koreografa Josea Carlosa Martineza a premijerni ciklus završit će praizvedbom baleta Gospođa Bovary u koreografiji Valentine Turcu.
Ravnatelj Opere Giorgio Surian rekao je da će sezona biti otvorena operom Posljednji Intermezzo pod ravnanjem Berislava Šipuša u sklopu Muzičkoga biennala Zagreb.
Puccinijeva Lastavica sljedeća je premijera koju je autor upravo zbog noviteta u orkestraciji i zborskim dijelovima, smatrao svojim najboljim djelom.
Evgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskog druga je premijera u sezoni pod ravnanjem Mikhail Sinkevicha u režiji Yuri Lapteva. Slijedi Mali dimnjačar Benjamina Brittena namijenjen djeci ali i odraslima a sezonu završavamo novom zagrebačkom Traviatom Giuseppe Verdija. "U slučaju pandemijskih restrikcija imamo i rezervne varijante koje podrazumijevaju premijere djela s manje sudionika poput dvije komorne opere – Salierieva Prima la musica poi le parole te Menottijev Medium", zaključio je ravnatelj Opere.
Ivica Buljan, ravnatelj Drame HNK u Zagrebu fokus nove sezone stavlja na ženstvenom, feminističkom i raznolikom repertoaru koji će velikim djelom oblikovati glumice.
"Sezonu započinjemo dramom autorice Tene Štivičić s predstavom „64“ koja govori o temi umjetne oplodnje koja se tretira isključiva kao ženska. Režira ju Arija Rizvić. Nakon toga ponovno jedna žena ravna čudu Elena Ferrante s Genijalnom prijateljicom koju smo najavili prošle sezone ali zbog epidemioloških razloga morala je biti pomaknuta. Režira ju Marina Pejnović“, najavio je ravnatelj Drame Buljan te nastavlja premijerni repertoar s predstavom Povijest pčela Maje Lunde koja prepleće tri glasa i tri razdoblja kako bi nas suočila s temeljnim ekološkim pitanjima naše vrste.
Sezona se nastavlja dramom Pustolov pred vratima u režiji Paola Magellija, autora Milana Begovića a na koncu publiku očekuje laboratorijski proces Bobe Jelčića s predstavom Sorry koja je sufinancirana programom Europske unije Kreativna Europa te je odabrana kao jedna od četiri predstava prestižnih europskih kazališta.
Na konferenciji je najavljen i Festival svjetskog kazališta koji započinje 12. rujna u 20 sati spektakularnom predstavom Moby Dick Teatra Dei Venti iz Modene urađenoj prema motivima istoimenog romana Hermana Melvilla. Veličanstvena je to priča o vječitoj borbi čovjeka s prirodom koja uzvraća zbog agresivnih posezanja u njezine zakonitosti, ali i o želji da se ukroti mitski gorostas, mnogo stariji od naše vrste. Talijanski umjetnici sagradit će neobičnu konstrukciju na trgu ispred kazališta i pozvati publiku na imaginarnu plovidbu Tihim oceanom.
“Prvi put u Hrvatskoj gostovat će pisac, redatelj i izvođač Mohamed El Khatib, jedan od najintrigantnijih francuskih umjetnika današnjice, pisac, s predstavom C'est la vie u kojoj se dvoje glumaca suočavaju sa stvarnim gubitkom vlastite djece. Kada govore o nemogućoj boli roditelja, oni događaju pristupaju s vremenske distance koja ne ublažava težinu tuge. Na iznenađujući i umjetnički svjež način izazivaju empatičnost kod publike. Uz to ćemo ugostiti rusku kazališnu senzaciju, Tri sestre teatra iz Novosibirska redatelja Timofeja Kuljabina, koja se izvodi na znakovnom jeziku. Tradicionalna, i u svijetu omiljena tehnika Stanislawskoga pretočena je u dokumentarnu ekspresiju koja veoma često prerasta u nevjerojatno dirljive prizore u kojima Čehovljev tekst dobiva sasvim nova začudna značenja. Koncem listopada najavljujemo veliko gostovanje Teatra Vidy iz Švicarske i kultnog berlinskog redatelja Franka Castrofa s predstavom Bajazet Jeana Racina. Riječ je o smjeloj adaptaciji klasicističkog monumentalnog djela o intrigama i ubojstvima na osmanlijskom prijestolju, svojevrsnoj preteči Game of Thrones, kojoj Castorf dodaje dijelove iz Artaudovog teatra okrutnosti“, najavio je Ivica Buljan.