Procjena Generalnog prometnog plana za 2010. godinu
19.04.2017.
Mjere iz Plana za 2010. godinu su procjenjivanje kroz razdoblje od dvadeset godina od 2005. do 2024. godine, a izgradnja i provođenje mjera je raspoređeno kroz prvih pet godina, nakon kojih slijedi 15 godina eksploatacije. U skladu sa standardnom procjenom projekta, troškovi i koristi kroz razdoblje od 20 godina su diskontirani na vrijednost bazne 1998. godine korištenjem diskontne stope od 10%. Procjena je sadržavala detaljno ispitivanje kombiniranih mjera s različitih stajališta, s usredotočenošću na postizanje rješenja ranije utvrđenih problema. Glavne karakteristike procjene su:
sa sadašnjom vrijednošću koristi od Plana u iznosu od 1.472,1 milijuna kn i sadašnjom vrijednošću troškova od 1.342,8 milijuna kn, postignuta je ukupna neto sadašnja vrijednost od 500,3 milijuna kn, što predstavlja dobro funkcioniranje Plana;
to daje omjer koristi/troškova (sadašnja vrijednost koristi/sadašnju vrijednost troškova) od 1,10 koji potvrđuje jakost i čvrstinu Plana;
najveći dio koristi (58%) uživaju korisnici cestovne mreže u obliku uštede vremena, a najveći dio preostalih koristi (42%) su u obliku uštede vremena putnika u javnom prijevozu;
dolazi do jasnih poboljšanja u razinama svih lokalnih ekoloških pokazatelja (buci, ugljičnom dioksidu, ugljikovodicima i dušičnim oksidima), mjerenih po duljini mreže na kojoj dolazi do promjena većih od 10% između situacije minimalnih zahvata i Plana;
postoje mala poboljšanja u količini emisije ugljičnog dioksida duž cijele mreže;
razmatran je utjecaj mjera iz Plana na nekoliko drugih ekoloških karakteristika (strah i zaplašenost pješaka, floru i faunu, kulturu i baštinu, vizualno ometanje, izvore vode i razdvajanje) da se utvrdi gdje bi bile potrebne mjere poboljšanja u provedbenom planu;
dolazi do malog smanjenja broja nezgoda, što isključuje vjerojatne daljnje koristi kroz poboljšanja ponašanja vozača i druge mjere sigurnosti u budućnosti; i
detaljna procjena Plana uključivala je pregled svih na početku postojećih pojedinačnih problema, iako u nekim slučajevima nije bilo moguće pronaći rješenja za sve probleme pa su zbog toga preneseni u Plan za 2020. godinu.