Glavni problemi u 2020. godini
19.04.2017.
Analiza problema na mreži za 2020. godinu ukazuje na brojna područja u zagrebačkom prometnom sustavu, kojima treba obratiti pozornost pri razradi mjera da se situacija poboljša, uključujući:
značajne prometne tokove na cestovnoj mreži, posebno:
na gradskoj zaobilaznici,
preko tri mosta na Savi,
na Slavonskoj / Ljubljanskoj aveniji tijekom cijelog dana između Čulinečke i Španskog,
iz Velike Gorice kroz Novi Zagreb,
Ulicom grada Vukovara između Heinzelove i Savske,
Avenijom Dubrovnik,
Branimirovom između Heinzelove i Čulinečke,
Držićevom / Šubićevom između Mosta mladosti i Čulinečke,
Hrvatske bratske zajednice,
Ilicom / Prilazom baruna Filipovića,
u središnjem području, posebno Palmotićevom i na paru prometnica istok - zapad;
značajne zastoje na ključnim raskrižjima gdje su prometni tokovi veći za 80%, 90% ili 100% od raspoloživog kapaciteta - ta raskrižja su uglavnom locirana na glavnim koridorima na cestovnoj mreži, npr. Slavonskoj aveniji, Ilici, Zvonimirovoj, Šubićevoj, Zagrebačkoj (Sesvete) i u središnjem području;
promjenu lokacija značajnih tokova putnika (više od 4.000 na sat u jednom smjeru u vršnom razdoblju) između 2010. i 2020. godine kao posljedicu uvođenja lakog tračničkog sustava u 2010. godini, čije su vršne točke opterećenosti:
u jutarnjem vršnom razdoblju na Savskoj (kod Studentskog centra), preko Trga bana Jelačića i na lakom tračničkom sustavu između Ljubljanice i središta grada i između Dubrave i Zvonimirove i središta grada,
u izvanvršnom razdoblju preko Trga bana Jelačića i na lakom tračničkom sustavu između središta grada i Dubrave;
sa sustavom javnog prijevoza koji je projektiran da autobusi napajaju tramvaj i laki tračnički sustav, bitno je da postoje odgovarajući objekti na mjestima presjedanja s potrebnim poboljšanjima da se smanji udaljenost između autobusa i tramvaja, poboljša informiranje putnika, koordiniraju linije i poboljšaju uvjeti čekanja;
glavne lokacije visokih razina prometne buke su koncentrirane na glavnoj cestovnoj mreži, uključujući glavne pravce u središnje područje i kroz grad, uključujući Slavonsku/Ljubljansku aveniju, Ulicu grada Vukovara, Aveniju Dubrovnik, tri mosta preko Save, Hrvatske bratske zajednice, Držićevu/ Šubićevu, Ilicu/Aleju Bologne, Heinzelovu, Dubravu/Maksimirsku, Savsku/Sarajevsku, Selsku, središnji par prometnica istok - zapad, Branimirovu, Zvonimirovu, Prilaz baruna Filipovića, Jadransku aveniju i Republike Njemačke;
visoke razine emisije ugljičnog monoksida (iznad 15 čestica na milijun) su koncentrirane na raskrižjima duž sljedećih glavnih prometnica Slavonska / Ljubljanska avenija, Držićeva i Avenija Dubrovnik;
s emisijama dušičnih oksida, umjereni problemi (više od 104 čestice na bilijun) se susreću na dijelovima Slavonske / Ljubljanske avenije, Držićeve i Avenije Dubrovnik;
indeks straha i zaplašenosti pješaka se temelji na opsegu prometa, brzini i udjelu teretnih vozila, pa su dionice mreže s umjerenim problemima više manje slične onima koje imaju visoke razine buke; i
iako se dostupnost javnog prometa (područja unutar 400 metara od javnog prometa) poboljšala između 2010. i 2020. godine zbog izgradnje lakog tračničkog sustava s boljim vezama javnog prometa s Malešnicom, postoje još neka izolirana područja na kojima je dostupnost javnog prijevoza slaba, uključujući Kozari, zapadni Bundek i Šalatu.
Analiza problema u sustavu prometa za 2020. godinu čini temelj za razradu mjera Generalnog prometnog plana za tu godinu.