clanak False

Glavni problemi u 2010. godini

19.04.2017.
  • Analiza problema na mreži u 2010. godini ukazuje na određeni broj područja u zagrebačkom prometnom sustavu gdje se pozornost treba usmjeriti na razradu mjera da se situacija poboljša, uključujući:
  • velike prometne tokove na cestovnoj mreži, posebno na:
  • gradskoj zaobilaznici,
  • preko tri mosta na Savi,
  • Slavonskoj / Ljubljanskoj avenija tijekom cijelog dana između Čulinečke i zapadnog Španskog,
  • od Velika Gorica kroz Novi Zagreb,
  • Ulici grada Vukovara između Heinzelove i Savske,
  • Aveniji Dubrovnik,
  • Branimirovoj između Heinzelove i Čulinečke,
  • Držićevoj / Šubićevoj između Mosta mladosti i Zvonimirove,
  • Hrvatske bratske zajednice,
  • Ilici / Prilazu baruna Filipovića,
  • u središtu grada, posebno Palmotićevoj i paru prometnica istok - zapad;
  • zastoji na glavnim raskrižjima na kojima su prometni tokovi više od 80%, 90% ili 100% u odnosu na raspoloživi kapacitet - iako postoji opći rast prometa, optimizacija semafora i druge mjere iz 2005. godine znače smanjenje broja ‘problematičnih’ raskrižja u 2010. godini i ta raskrižja se uglavnom nalaze na glavnim koridorima na cestovnoj mreži, tj. na Savonskoj aveniji, Ulici grada Vukovara, Savskoj, Držićevoj, Ilici, Zagrebačkoj (Sesvete) i u središtu grada;
  • značajni tokovi putnika (više od 4.000 na sat u jednom smjeru u vršnom razdoblju) na Savskoj, Držićevoj, Dubravi / Maksimirskoj i preko Trga bana Jelačića;
  • sa sustavom javnog prijevoza koji je projektiran da autobusi napajaju tramvaje, bitno je da postoje odgovarajući objekti na mjestima presjedanja s odgovarajućim poboljšanjima da se smanji udaljenost između autobusa i tramvaja, poboljša informiranost putnika, koordinacija linija i objekti za čekanje;
  • glavne lokacije visokih razina prometne buke su koncentrirane na glavnoj cestovnoj mreži, uključujući glavne pravce u središte grada i kroz grad, uključujući Slavonsku / Ljubljansku aveniju, Ulicu grada Vukovara, Aveniju Dubrovnik, tri mosta na Savi, Hrvatske bratske zajednice, Držićevu / Šubićevu, Ilicu / Aleje Bologne, Heinzelovu, Dubravu/ Masimirsku, Savsku, Selsku, središnji istočno - zapadni par, Branimirovu, Zvonimirovu, Prilaz baruna Filipovića, Jadransku aveniju i Republike Njemačke;
  • visoke razine emisije ugljičnog monoksida (preko 15 čestica na milijun) su koncentrirane na sljedećim raskrižjima - Ljubljanska avenija / Kruge, Ulica grada Vukovara / Miramarska, Držićeva / Prisavlje;
  • s emisijama dušičnih oksida, umjereni problemi se susreću na dionicama Slavonske / Ljubljanske avenije, Mostu mladosti i Jadranskom mostu;
  • indeks straha i zaplašenosti pješaka se zasniva na opsegu prometa, brzinama i udjelu teretnih vozila, a dijelovi mreže s umjerenim problemima su više manje slični onima koji imaju visoke razine buke; i
  • ima malo promjena na mreži javnog prijevoza u 2005. godini i iste lokacije u užem području Zagreba imaju relativno slabe razine dostupnosti javnog prometa, uključujući Kozari, zapadni Bundek, istočna Malešnica (duž Medarske) i Šalate.
    Analiza problema u prijevoznom sustavu u 2010. godini čini temelj za razradu mjera u Glavnom prometnom planu za tu godinu.