clanak False

Procjena Generalnog prometnog plana za 2005. godinu

19.04.2017.
  • Mjere iz Plana za 2005. godinu su procjenjivane za dvadesetogodišnje razdoblje od 2000. do 2019. godine, a izgradnja i provođenje mjera je raspoređeno kroz prvih pet godina, nakon kojih slijedi 15 godina eksploatacije. Sukladno standardnoj procjeni projekta, troškovi i koristi kroz razdoblje od 20 godina su diskontirani na vrijednost bazne 1998. godine korištenjem diskontne stope od 10%. Procjena je sadržavala detaljno ispitivanje kombiniranih mjera s različitih stajališta, s usredotočenošću na postizanje rješenja ranije identificiranih problema. Glavne su karakteristike procjene:
  • sa sadašnjom vrijednošću koristi od Plana u iznosu od 1515,2 milijuna kn i sadašnjom vrijednošću troškova od 554,7 milijuna kn, postignuta je ukupna neto sadašnja vrijednost od 960,5 milijuna kn, što predstavlja jako dobro funkcioniranje Plana;
  • rezultati omjera koristi/troškova (sadašnja vrijednost koristi/sadašnja vrijednost troškova) od 2,73 potvrđuju jakost i čvrstinu Plana;
  • najveći dio koristi (96%) uživaju korisnici cestovne mreže u obliku uštede vremena, a najveći dio preostalih koristi su u obliku uštede vremena putnika u javnom prijevozu;
  • dolazi do jasnih poboljšanja u razinama svih lokalnih ekoloških pokazatelja (buci, ugljičnom dioksidu, ugljikovodicima i dušičnim oksidima), mjerenih po duljini mreže na kojoj dolazi do promjena većih od 10% između situacije minimalnih zahvata i Plana;
  • postoje mala poboljšanja u količini emisije ugljičnog dioksida na cijeloj mreži);
  • razmatran je utjecaj mjera iz Plana na nekoliko drugih ekoloških karakteristika (strah i zaplašenost pješaka, floru i faunu, kulturu i baštinu, vizualno ometanje, izvore vode i razdvajanje) da se utvrdi gdje bi u provedbenom planu bile potrebne mjere poboljšanja;
  • dolazi do vrlo malog porasta broja nezgoda zbog povećanja duljine cestovne mreže, iako to ne uzima u obzir vjerojatna poboljšanja ponašanja vozača i drugih mjera sigurnosti u budućnosti; i
  • detaljna procjena Plana uključivala je pregled svih pojedinačnih na početku postojećih problema, iako u nekim slučajevima nije bilo moguće pronaći rješenja za sve probleme pa su stoga neki preneseni u Planove za 2010. i 2020. godinu.