Na poziv Ninoslava Mimice, predsjednika Hrvatske udruge za Alzheimerovu bolest, gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić pridružio se obilježavanju Svjetskog dana Alzheimerove bolesti koji se ove godine obilježava pod geslom Demencija se tiče svih nas.
Statistike govore da u svijetu svakih sat vremena jedna osoba oboli od te podmukle bolesti, a u našoj zemlji ima oko 90 000 oboljelih, rekao je gradonačelnik te je izrazio žaljenje što Republika Hrvatska od svoje neovisnosti do danas nije riješila status lijeka i što ga oboljeli još uvijek dobivaju preko liste Zavoda i što ga nažalost sami plaćaju. Učinit ću sve da resorno ministarstvo i Vlada RH počnu rješavati to pitanje. Prijateljstvo je ključna riječ za oboljele od Alzheimera.
Nakon što je gradonačelniku zahvalio na podršci, predsjednik Udruge Mimica je pobliže objasnio svrhu ovog obilježavanja. Cilj je ovu bolest prepoznati što prije kako bi se što ranije moglo intervenirati s farmakološkim i nefarmakološkim sredstvima. Tada oboljelima možemo priuštiti kvalitetniji život i kvalitetnije vrijeme. To je bolest današnjice, ali se s njom može dugo i dobro živjeti, rekao je Mimica.
U okviru manifestacije koja se održavati do 16:00 sati će se provoditi petominutni MiniCog test, odnosno kognitivno testiranje koje uključuje test crtanja sata i test triju riječi, a koji mogu ukazati na probleme koji se počinju javljati na samome početku bolesti.
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.