Drugi u nizu okruglih stolova koje u sklopu projekta CIVITAS ELAN u suradnji s projektnim partnerima organizira Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada, koordinator lokalnih aktivnosti projekta u ime Grada Zagreba, održan je 10. travnja, 2012. u prostorijama ZgForuma u Gajevoj 27, pod nazivom 'Model naplate pristupa Eko zoni kao element razvoja održive mobilnosti Grada Zagreba'.
Kao jedan od prioritetnih ciljeva uvođenja Eko zone je zaštita okoliša putem smanjenja emisije štetnih plinova u centru grada. 11% vozila u Gradu Zagrebu čine. vozila sa otto motorom bez katalizatora i vozila sa diesel motorom bez EURO norme, a to su najveći onečišćivači zraka. Modelom naplate pristupa Eko zoni nastoji se destimulirali ulazak tih vozila u centar grada. Slični modeli koriste se u nekim njemačkim i talijanskim gradovima. Drugi važan cilj Eko zone je smanjenje zagušenja prometnog sustava uzrokovanih prekomjernim korištenjem osobnih vozila koja se svakodnevno pojavljuju na mreži prometnica u vršnim satima.
Teme ovog okruglog stola bile su, u kontekstu zaštite okoliša: analiza kvalitete zraka u Gradu Zagrebu, analiza postojećeg prometnog sustava u Gradu Zagrebu, predviđanje učinaka naplate zagušenja u Gradu Zagrebu, prihvatljivost odabranog rješenja od strane građana i poslovnih subjekata, te provedba naplate pristupa Eko zoni.
Uvodnu prezentaciju o prijedlogu idejnog rješenja naplate zagušenja u Gradu Zagrebu održao je Marko Slavulj, dipl. ing.,sa Fakulteta prometnih znanosti. Sudionici u raspravi bili su prof. dr. sc. Stanislav Pavlin, voditelj projekta CIVITAS ELAN na Fakultetu prometnih znanosti, i doc. dr. sc. Davor Brčić, Predstojnik Zavoda za gradski promet na Fakultetu prometnih znanosti.