clanak False

Otvorenje novog terminala zagrebačke zračne luke - u proljeće 2017.

Radovi na novome putničkom terminalu Međunarodne zračne luke Zagreb odvijaju se prema planu, a otvorenje se očekuje u proljeće 2017. 
23.02.2016.

Radovi na Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb


Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Vesna Kusin, zamjenica Gradonačelnika Grada Zagreba, Dražen Barišić, gradonačelnik Velike Gorice i Stjepan Kožić, župan Zagrebačke županije, posjetili su danas gradilište novog putničkog terminala Međunarodne zračne luke Zagreb. U ime MZLZ-a uvažene su goste pozdravili – Jacques Feron, predsjednik Uprave te Hulya Sofuoglu i David Gabelica, članovi Uprave.

Nakon obilaska glavne zgrade novoga putničkog terminala ministar Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo viđenim stanjem trenutne izgrađenosti objekta: Moram naglasiti da sam izrazito zadovoljan stanjem na gradilištu Novoga putničkog terminala koji će kapacitetom i opremljenošću susresti sve potrebe kako domaćih tako i stranih avioprijevoznika i putnika, odnosno gostiju zagrebačke zračne luke.
Odgovarajući na pitanje o prednostima novoizgrađenoga objekta MZLZ ministar Butković rekao je da je novi terminal Međunarodne zračne luke Zagreb objekt od velikoga značaja za glavni hrvatski grad Zagreb, Veliku Goricu, Zagrebačku županiju ali i cijelu Hrvatsku budući da je investicija u izgradnju ovakvoga objekta trenutno u redu najvećih u Hrvatskoj: Ovo je i primjer dobro odrađenoga posla i nadam se da će biti dovršen u predviđenim rokovima, kako su uostalom i najavili izvođači radova, odnosno predstavnici koncesionara. Suvremena zračna luka je prednost ali i potreba za daljnji razvoj kako Grada Zagreba tako i Hrvatske, budući da su novi aerodromski i putnički kapaciteti uvjet višestrukoga povećanja prometa, što je svakako značajan čimbenik ukupnoga gospodarskoga razvoja - istaknuo je ministar Butković.

Domaćin obilaska, predsjednik Uprave MZLZ-a Jacques Feron istaknuo je: Međunarodna zračna luka Zagreb bilježi kontinuirane rezultate porasta prometa pa smo tako s rekordnim rezultatima od 2,6 milijuna putnika završili 2015. godinu, što je rast od otprilike 7 posto u odnosu na 2014. godinu. Također, u zadnje smo dvije godine privukli brojne nove aviokompanije, među kojima su i KLM, Swiss Airlines, Brussels Airlines, European Coastal Airlines, LOT, Fly Dubai, Air Serbia koje su povezale Zagreb s novim destinacijama ili povećale broj frekvencija na postojećim destinacijama. U tijeku su pregovori s brojnim avioprijevoznicima za otvaranje novih ruta, što je još jedan od načina pripreme za prelazak u novu fazu poslovanja koja će započeti s preseljenjem na novi putnički terminal. Radovi napreduju odlično, u potpunosti su usklađeni s našim planovima da završe do kraja godine nakon čega kreće faza testiranja te veliko otvorenje na proljeće sljedeće godine.

Zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Vesna Kusin također je izrazila zadovoljstvo istaknuvši: S obzirom da smo i prije obilazili gradilište u raznim fazama, mogu reći da sam danas stvarno iznenađena i zadovoljna načinom kako je sve to izvedeno i kako brzo odmiču radovi na novoj zračnoj luci, koja će, već sada se vidi, biti na ponos ne samo Zagrebu, već i cijeloj Hrvatskoj“.

Novi terminal Zračne luke za naš grad ima veliki značaj. Ova investicija najveća je na našem području, kao uostalom i u Hrvatskoj. Velika Gorica će završetkom projekta dobiti investicijski zamah i gospodarski razvoj. Preostaje nam u dogovoru s Gradom Zagrebom povezati Zagreb – Zračnu luku i Veliku Goricu šinskim vozilom, što će dodatno doprinijeti povezanosti i suživotu grada i Zračne luke u kojoj radi veliki broj naših sugrađana – istaknuo je prilikom današnjeg obilaska gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić
.
Zadovoljstvo prilikom posjeta izrazio je i župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić rekavši: Zagrebačka županija može se pohvaliti nizom velikih investicija na području naših poslovnih zona, a gradnja novog putničkog terminala, ali i općenito razvoj Međunarodne luke Zagreb od velikog su značaja za privlačenje kako novih investicija i gospodarskih subjekata, tako i sve većeg broja turista koji posjećuju Hrvatsku.

Nedavno je obilježena prva godina od završetka radova na stazi za vožnju u vojnom dijelu aerodroma s podvožnjakom, što je povezano s djelomičnim preseljenjem vojne baze i početkom radova na sustavu odvodnje, a u drugoj godini od početka gradnje dostignute su još dvije važne faze – završetak betonske i čelične konstrukcije na terminalu. Početkom treće godine izgradnje dovršeno je postavljanje krova i fasade. U tijeku je dovršetak postavljanja  i početak faze testiranja. Radovi u unutrašnjosti terminala također napreduju prema planu pa je tako pri kraju postavljanje pločica i vrata, te radovi na stropovima, zidovima i pregradama. Uz to, pri kraju je i postavljanje strojarskih i električne instalacije, kao što su vodoinstalaterske instalacije, prskalice, detektori za otkrivanje požara, te instalacije grijanja, hlađenja i ventilacije, kao  i ugradnja pokretnih stepenica i liftova te sustava za upravljanje prtljagom u sortirnici (BHS – Baggae Handling System) te IT sustava. Kako bi se osiguralo da Međunarodna zračna luka Zagreb i u budućnosti adekvatno odgovori na potrebe prometa, dovršena je nova stajanka, nove pristupne ceste i parkirališta te prostor za odleđivanje i odlaganje snijega.

U skladu s planom projekta sve oborinske vode na novom terminalu se prikupljaju putem kontroliranog zatvorenog sustava odvodnje. To će spriječiti prodiranje zagađene vode u podzemlje jer ovakav zatvoreni sustav predstavlja odgovarajuću zaštitu podzemnih voda. Ukupna ulaganja u novi sustav odvodnje iznose oko 16 milijuna eura.

Izgradnja sustava za odvodnju za uzletno-sletnu stazu, kao i sve druge manevarske površine je u tijeku i napreduje prema planu. Svi se ovi radovi izvode bez ikakvog utjecaja na svakodnevno odvijanje prometa  zagrebačke zračne luke, rekao je Joško Mikulić, predsjednik Uprave Viadukta, hrvatskog partnera u konzorciju te glavnog podizvođač za sve vanjske radove. Opseg radova za koje je zadužen Viadukt odnosi se na sve vanjske radove, uključujući, ceste, podvožnjak, pristupne ceste, parkirališta, stajanku, vozne staze, vijadukt, zračne mostove i kompleksni sustav odvodnje. Uz Viadukt još tri hrvatske tvrtke trenutno izvode radove na projektu – Kamgrad je zadužen za betonsku konstrukciju te unutrašnje radove, Zagreb Montaža Grupa za čeličnu konstrukciju i fasadu te KFK Tehnika kao krovopokrivač.

NPT je zgrada u četiri razine koja se sastoji od glavnog tijela pravokutnog tlocrta i dva asimetrična pira (zapadni pir za međunarodne odlaske i dolaske, istočni za domaći promet). Prve dvije razine koriste se za dolaske, a druge dvije za odlaske. Na sjevernu fasadu spojeno je osam avio-mostova.

Nosivi okvir zgrade sastoji se od kružnih stupova i greda od armiranog betona u kombinacijama raspona od 7,2 m i 14,4 m, s prednapregnutim betonskim pločama i 4 armiranobetonske jezgre u kojima se nalazi vertikalna komunikacija.
Do razine odlazaka može se doći vozilima preko armiranobetonskog vijadukta na prednjem pročelju. Iznad betonske konstrukcije nalazi se valovita prostorna konstrukcija od čelika, koja kombinira krov glavnog tijela i pirova sa sjevernim pročeljem. Čelična konstrukcija stvara volumen dvostruke visine, na zemaljskoj i zračnoj strani. Južno, istočno i zapadno pročelje je ravna aluminijska zavjesa sa strukturalnim ostakljenjem. Krov je djelomično ostakljen, a djelomično prekriven najsuvremenijim aluminijskim pokrovom.

Ukupna površina NPT-a biti će  65.000 m2, u četiri razine. Preseljenjem s postojećeg na novi terminal povećat će se opseg komercijalnih djelatnosti koji će od prvog dana poslovanja na NPT-u biti dostupan svim putnicima. Tako će u novom terminalu zračne luke u prvoj fazi biti više od 3.000 m2 komercijalnih površina koje će se postupno proširiti na više od 6.000 m2.

Glavna čekaonica sadržavat će razne komercijalne ponude, s najvišom razinom usluga za putnike. Suvremeni sustav za upravljanje prtljagom omogućit će prijenos, pregled i sortiranje prtljage pomoću potpuno automatiziranih sustava. Sistem će se protezati na više od 1,95 km traka.

U prvoj će fazi biti dostupno 30 šaltera za registraciju putnika s tri trake za preuzimanje prtljage. Svi prostori za kretanje i boravak putnika oblikovani su prema  međunarodnim standardima, kako bi osigurali nesmetano odvijanje prometa i tokove putnika. Po prvi put u povijesti, zagrebačka će zračna luka imati 8 avio-mostova za izravan ulazak/izlazak u zrakoplove.

Zgrada novog putničkog terminala sadržava svu potrebnu infrastrukturu moderne zračne luke 21. stoljeća.