clanak False

Više...

23.02.2016.
Koncesija konzorcija

Konzorcij ZAIC čine Aéroports de Paris Management (podružnica u stopostotnom vlasništvu Aéroports de Paris) – 20.77 %, Bouygues Bâtiment International (podružnica Bouygues Construction) – 20.77 % TAV Airports – 15.0 %, Viadukt – 5.11 %, Marguerite Fund – 20.77 % i IFC (član grupacije Svjetske banke) –  17.58 %. ZAIC je vlasnik 100-postotnog udjela u tvrtki MZLZ d.d. (Međunarodna zračna luka Zagreb d.d.), koja je postala upraviteljem zagrebačke zračne luke 5. prosinca 2013. Financijski zajmodavci za ovaj projekt su Europska investicijska banka (EIB), IFC, Unicredit Bank Austria i Deutsche Bank.


Opseg projekta

• Projekt obuhvaća financiranje, projektiranje, izgradnju, upravljanje i održavanje novog putničkog terminala i povezane infrastrukture u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb.
• Upravljanje i održavanje prometa od 2 milijuna putnika na postojećem terminalu zagrebačke zračne luke i povezane infrastrukture u sklopu 30-godišnje koncesije.
• Novi terminal gradi se u dvije faze – početna Faza 1 i Faza 2 koja nastupa s vremenom (kad se stvore uvjeti godišnjeg povećanja broja putnika iznad 5 milijuna godišnje).


Filozofija

• Novi putnički terminal (NPT) zasigurno će dati novo naličje hrvatskoj metropoli i pomoći joj da u potpunosti iskoristi svoj potencijal središnje europske destinacije. Cilj je da se NTP istakne u regiji svojim suvremenim dizajnom i najnovijom tehnološkom infrastrukturom.
• Integracija dizajna, izgradnje i upravljanja terminalom ključna je kako bi se osiguralo zadovoljstvo putnika.
• MZLZ će imati značajnu ulogu u regiji zahvaljujući visini ukupne investicije i stručnom angažmanu svih partnera konzorcija.
• Konzorcij će biti fokusiran na privlačenje novih aviokompanija kako bi se povećao broj putnika i ukupnog prometa.


Ključni datumi projekta

Datum preuzimanja zagrebačke zračne luke: 05.12.2013.
Faza projektiranja i oblikovanja: 36 mjeseci
Planiran završetak: prosinac 2016.
Planiran datum otvaranja sadržaja zračne luke: prvi kvartal 2017.
Garantni period: 3 godine nakon završetka radova


Projekt u brojkama

65.000 m2 površine
35.000 m3 betona (NPT)
5.000 tona armature
2.000 tona čelične konstrukcije
3D okvir krova
Krov: 35.000 m2
Iskopina: 500.000 m3
Beton: 40.000 m3 (vanjski radovi)
Odvod: 35.000 m
Asfalt: 250.000 m2
Mostovi za putnički ukrcaj: 8
Broj radnika: 750


Tvrtke uključene u projekt

Ugovor o projektiranju i izgradnji potpisan je od strane MEĐUNARODNE ZRAČNE LUKE ZAGREB d.d. i BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL (BBI). Osim BBI-a kao glavnog izvođača radova, drugi najvažniji podizvođači su:

• IGH, KINCL & NEIDHARDT & RADIC su arhitekti i autori idejnog rješenja
• VIADUKT (dio konzorcija ZAIC) je podizvođač za cijeli opseg vanjskih poslova
• ZAGREB MONTAŽA - čelična konstrukcija i fasada
• KFK - krovište
• KAMGRAD - betonska konstrukcija i unutarnji radovi
• KING ICT – IT infrastruktura
• RESA – operacijski sustav zračne luke
• ALSTEF- sustav za rukovanje prtljagom
• ADELTE – mostovi za putnički ukrcaj
• RAPISCAN – sustav detekcije eksploziva
• OTIS – dizala i pokretne stepenice


Sljedeći koraci

Faze radova, oprema i instalacije u 2016. godini:

• Završetak radova na dizalima i pokretnim stepenicama (rok je kraj veljače 2016.)
• Sustav za upravljanje prtljagom i preuzimanje prtljage (rok je kraj ožujka 2016.)
• Sigurnosna provjera opreme (rok je kraj ožujka 2016.)
• CCTV i kontrola pristupa (rok je kraj lipnja 2016.)
• AOS i IT infrastruktura (rok je kraj lipnja 2016.)
• IP telefonija i digitalno znakovlje (rok je kraj travnja 2016.)
• Šalteri u zračnoj luci (rok je kraj travnja 2016.)