Stručno je povjerenstvo na 3. sjednici predložilo da u sadržaj Operativnog plana intervencija bude uvršten i poseban dio INTERVENTNI NAPUTAK koji bi sadržavao najvažnije informacije potrebne za brzu i učinkovitu intervenciju. Naime, praksa je više puta potvrdila kolika je važnost u slučaju nastanka izvanrednog događaja da sudionici u intervenciji imaju odmah dostupne sve informacije bitne za smanjivanje i ublažavanje posljedica akcidenta.
INTERVENTNI NAPUTAK trebao bi sadržavati:
1. količine i vrste opasnih tvari (navesti opasne tvari na lokaciji ako postoji opasnost od domino efekta); uz naziv opasne tvari staviti grafičku šifru opasnosti, UN broj (prema ADR-u), listicu opasnosti (prema ADR-u), znak opasnosti (vidi Dodatak 3. ovog NAPUTKA), oznake upozorenja (R-oznake), oznake obavijesti (S-oznake), vidi Dodatak 4., te fizikalno-kemijska svojstva (topljivost u vodi radi eventualnog gašenja vodom);
2. preciznu kartu s jasnim prikazom mikrolokacije izrađenu po uzoru na oglednu kartu u Dodatku 1., na karti treba ucrtati objekte, označiti ih simbolima u skladu s normom HRN U.J1.220 (po mogućnosti ucrtati u rasterskoj mreži), obilježiti strane svijeta, objekt označiti i brojčano obilježiti, označiti katnost objekta, glavne i pomoćne ulaze, unijeti znakove koji upućuju ima li objekt neki sustav zaštite (npr. sustav za gašenje raspršenom vodom), unijeti znakove opasnosti (lako zapaljiva, vrlo lako zapaljiva, oksidirajuća, nagrizajuća, otrovna, vrlo otrovna ili radioaktivna tvar) i sl.. U slučaju značajne vrijednosti „Zone ugroženosti“ potrebno je priložiti i kartu okruženja (makrolokacija), s unesenim radijusom „Zone ugroženosti“;
3. shemu obavješćivanja;
4. precizne i jasne upute za radnike na poslovima sprečavanja i obuzdavanja nesreće, uz upute priložiti popis zaštitnih sredstava za adsorpciju opasnih tvari i popis sredstava za gašenje;
5. precizne upute o pružanju prve pomoći i dekontaminaciji unesrećenih do dolaska hitne pomoći, razrađene elemente samozaštite i zaštite osoba koje sudjeluju u intervenciji u slučaju da se dođe u dodir s opasnom tvari i osoba koje pružaju prvu pomoć;
6. podatke namijenjene vatrogasnim postrojbama radi brzog i učinkovitog djelovanja;
7. informacije važne temeljnoj i prometnoj policiji;
8. podatke važne hitnoj pomoći i bolnicama, odnosno domovima zdravlja;
9. jasne upute građanima;
10. posebnosti koje mogu utjecati na tok intervencije, ako ih ima.
INTERVENTNI NAPUTAK izrađuje se nakon što je izrađen Operativan plan intervencija za predmetnu lokaciju, jer INTERVENTNI NAPUTAK ujedno sadrži podatke obrađene u Operativnom planu.
Zbog bolje dostupnosti trebao bi se nalaziti na početku Operativnog plana.
Korisno je da pravna osoba ima INTERVENTNI NAPUTAK pohranjen i u elektroničkom zapisu jer na taj način može ažurnije voditi i prosljeđivati informacije, kad su one potrebne i gdje su potrebne, te ih dostaviti zajedno s Operativnim planom intervencija prigodom prijave u nadležni ured.
SAVJET: Upute napišite jednostavnim jezikom i kratko, ali vrlo precizno. Objasnite što se mora činiti, kojim sredstvima i opremom, kojim sredstvima osobne zaštite, na kojim udaljenostima, itd., tako da ih svaki sudionik događaja može razumjeti i postupiti prema njima (koristite se podacima iz ovjerenih STL-a).
Uputno je INTERVENTNI NAPUTAK posebno izdvojiti i pripremiti ga u dovoljnom broju primjeraka tako da je uvijek nadohvat ruke, a u vrlo rizičnim objektima morao bi biti unaprijed na raspolaganju interventnim postrojbama.