clanak False

Međunarodni dan svjesnosti o razvojnom jezičnom poremećaju

15.10.2020.
Ne smijemo zanemariti činjenicu da svaka 14. osoba ima razvojni jezični poremećaj koji je pet puta češći od poremećaja iz spektra autizma.


Razvojni jezični poremećaj okarakteriziran je velikim individualnim razlikama kod svakog pojedinog djeteta. Jezične poteškoće je ponekad teško prepoznati s obzirom da se često simptomi pripisuju dječjoj nezainteresiranosti i/ili lijenosti.

U prvim godinama života jezični razvoj je vrlo promjenjiv, od povremenih 'zastoja' do naglog i brzog napretka u kratkom vremenu te ponovnog stagniranja. Razvojni jezični poremećaj se javlja u razdoblju usvajanja jezika (do 3. godine), a stečeni jezični poremećaji nakon što je usvojena baza materinskog jezika.

Kod razvojnog jezičnog poremećaja izrazito je važno rano otkrivanje i prepoznavanje simptoma, a nakon toga uključivanje djeteta u logopedsku terapiju. Nerijetko djeca s jezičnim teškoćama nisu prepoznata sve do polaska u školu kada se javljaju poteškoće s ovladavanjem vještinama čitanja i pisanja, razumijevanjem pročitanoga i savladavanjem školskog sadržaja.

Međunarodni dan svjesnosti o razvojno jezičnom poremećaju obilježava se 16. listopada 2020., po drugi put u Hrvatskoj. Cilj je senzibilizirati javnost o 7% djece koja imaju teškoće u usvajanju jezika ali i vrlo često ostaju nepoznata. Upravo zato se ove godine kampanja provodi pod nazivom „Vidi me!“.

Obilježavanje će se ostvariti u organizaciji Odsjeka za logopediju Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatskog logopedskog društva, a u koordinaciji s RADLD – svjetskom organizacijom za promoviranje i zastupanje djece i mladih s razvojnim jezičnim poremećajem, čiji je član i Hrvatska.

Zbog trenutne epidemiološke situacije, obilježavanje Međunarodnog dana svjesnosti o razvojno jezičnom poremećaju, a pod pokroviteljstvom Gradonačelnika Grada Zagreba, ostvarit će se nizom medijskih aktivnosti, osvjetljavanjem zagrebačkih fontana te online stručnim predavanjem.