clanak False

Bajs na zagrebačkim ulicama: 2.000 bicikala i preko 34,000 korisnika

12.11.2025.
Sustav javnih bicikala Bajs nastavlja uspješno rasti i širiti mrežu – u Zagrebu je sada dostupno 2.000 bicikala na 168 lokacija, a u narednim danima bit će aktivirane i preostale stanice, čime će se zaokružiti planirana mreža od 180 stanica u cijelom gradu.
 
Od pokretanja projekta, Bajs je izazvao veliki interes građana. U nešto više od dva mjeseca ostvareno je 100.000 najmova, registriralo se više od 34.300 korisnika koji su ostvarili više od 2,3 milijuna minuta vožnje. Najveći broj vožnji, njih 81%, je do pola sata, a prosječna duljina vožnje je 2,3 kilometra. Najviše se koriste stanice na Trgu kralja Tomislava, Studentski dom Cvjetno naselje i Studentski dom Stjepan Radić, Ulica Hrvatskog sokola na Jarunu i Trešnjevački trg. Brojke pokazuju da građani sve češće biraju bicikl kao brzo, praktično i ekološki prihvatljivo prijevozno sredstvo.
 
Širenjem mreže na 180 lokacija i 2000 bicikala Zagreb ulazi u novu fazu razvoja održive mobilnosti, u kojoj bicikl postaje svakodnevno prijevozno sredstvo. Bajs povezuje kvartove, fakultete, tržnice, škole, sportske ustanove i javni prijevoz u jedinstvenu mrežu kretanja gradom čineći bicikl dostupan svima – od centra do rubnih dijelova grada. Sustav je zamišljen kao nadopuna javnom prijevozu i svakodnevnim potrebama građana, uz jednostavnu upotrebu putem aplikacije i mogućnost kratkih, fleksibilnih vožnji.
 
Tijekom prve godine korištenja, sustav će se pratiti i analizirati s mogućnošću proširenja za dodatnih 1.000 bicikala.
 
Paralelno s razvojem Bajsa, Grad Zagreb intenzivno ulaže u biciklističku infrastrukturu. U tijeku su projekti izgradnje zasebnih biciklističkih staza uz Savu, gradske potoke i željezničke pruge, kao i rekonstrukcije prometnica koje uključuju odvojene biciklističke trake i modernizirane semaforske sustave s fazama za bicikle. Postavljaju se i tisuće novih stalaka i klamerica za bicikle, dok se kod svih novih cesta planira integracija biciklističkih trasa od samog početka projektiranja.
 
Ova ulaganja stvaraju temelj za dugoročno povećanje korištenja bicikla u svakodnevnom prometu i ravnomjernu dostupnost infrastrukture u svim dijelovima grada. Širenjem mreže sustava javnih bicikala i stalnim ulaganjima u biciklističke staze, Zagreb se svrstava među europske gradove koji biciklizam prepoznaju kao rješenje za prometne gužve, čišći zrak i kvalitetniji gradski život.
 

Gradske vijesti