Europska komisija donijela je 19. travnja 2021. revidirane Smjernice EU-a za regionalne državne potpore („Smjernice za regionalne potpore”) kojima se utvrđuju pravila u skladu s kojima države članice mogu dodjeljivati državne potpore poduzetnicima radi doprinosa gospodarskom razvoju područja u EU-u koja su u nepovoljnom položaju, uz ravnopravne uvjete za sve države članice.
Revidirane Smjernice stupit će na snagu 1. siječnja 2022.
Smjernice za regionalne potpore prvi su skup pravila o državnim potporama koji se revidira nakon objave europskog zelenog plana i europske industrijske i digitalne strategije.
Regionalne potpore važan su instrument koji države članice koriste za jačanje regionalnog razvoja.
Revidirane Smjernice za regionalne potpore uključuju niz ciljanih prilagodbi u svrhu pojednostavnjenja na temelju iskustva stečenog primjenom prethodnih pravila te kako bi se uzeli u obzir novi prioriteti politike povezani s europskim zelenim planom i europskom industrijskom i digitalnom strategijom. Ključni elementi revidiranih smjernica:
Povećanje udjela stanovništva područja prihvatljivih za regionalne potpore u ukupnom stanovništvu EU-a na 48 % (u odnosu na 47 %) i ažurirani popis potpomognutih područja „a” i unaprijed definiranih područja „c” na temelju najnovijih dostupnih statističkih podataka Eurostata o BDP-u (2016. – 2018.) i nezaposlenosti (2017. – 2019.). Kriteriji za određivanje potpomognutih područja, za koja se u prethodnom razdoblju pokazalo da dobro funkcioniraju, ostali su nepromijenjeni. Istovremeno će države članice imati veću fleksibilnost odrediti na kartama takozvana područja „c” koja nisu unaprijed definirana: uz kriterije koji su već bili na snazi Komisija je uvela pojednostavnjenje kako bi se državama članicama omogućilo da područjima pravedne tranzicije, koja se suočavaju s posebnim poteškoćama povezanima s tranzicijom, jednostavno dodijeli status područja „c” koja nisu unaprijed definirana.
Veći maksimalni intenziteti potpore za ciljeve europskog zelenog plana i digitalne strategije radi dodatnog poticanja ulaganja na područjima EU-a koja su u nepovoljnom položaju. Osim toga, Smjernice uključuju povećane intenzitete potpore:
- i. za najudaljenije regije
- ii. za granična područja
- iii. za područja pravedne tranzicije na područjima koja su u najnepovoljnijem položaju te
- iv. za područja suočena s gubitkom stanovništva.
Usto, mala i srednja poduzeća (MSP-ovi) zadržavaju veći maksimalni intenzitet potpore od velikih poduzeća.
Valjanost karata regionalnih potpora u razdoblju 2022. – 2027., s time da je za 2023. predviđeno preispitivanje u sredini programskog razdoblja na temelju ažuriranih statističkih podataka koji odražavaju novija gospodarska kretanja, što regijama omogućuje oporavak od krize.
Opće pojednostavnjenje strukture smjernica, pojašnjenje nekih definicija i terminologije te neke ciljane izmjene s obzirom na europski zeleni plan i industrijsku i digitalnu strategiju EU-a.
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.