clanak False

Banka humanog mlijeka - godišnjica osnutka

13.11.2020.
Darovano humano mlijeko najbolja je zamjena za majčino u okolnostima kada ona nije u mogućnosti dati vlastito mlijeko.

Sigurno i kvalitetno darovano humano mlijeko osiguravaju banke humanog mlijeka.

Ideja za osnivanje banke humanog mlijeka u Kliničkom bolničkom centru Zagreb (KBC Zagreb) rođena je 2005. godine. Za projekt je tada nedostajalo infrastrukture, financijske potpore i zakonskih okvira za rad. Projekt ponovo pokreće Ministarstvo zdravstva 2017. godine na inicijativu Ureda UNICEF-a u Hrvatskoj i Hrvatske udruge grupa za potporu dojenja. Ovog puta KBC Zagreb osigurava prostor i daje stručnu podršku projektu, Ministarstvo zdravstva osigurava financijska sredstva za obnovu prostora i daje zakonski okvir za rad, a UNICEF daruje opremu.

Banka humanog mlijeka otvorena je 15. studenog 2019. godine. Organizacijski je dio Hrvatske banke tkiva i stanica Kliničkog zavoda za transfuzijsku medicinu i transplantacijsku biologiju KBC-a Zagreb. U okviru banke ustrojen je i Odjel za promidžbu dojenja. S radom je počela u siječnju 2020., nakon dobivanja odobrenja za rad nadležnog tijela Ministarstva zdravstva. Odobrenje za rad dobiveno je prema Zakonu o primjeni ljudskih tkiva i stanica. Ovo je prva banka humanog mlijeka u Hrvatskoj a njezina je vizija djelovati kao nacionalna banka koja će osigurati dovoljno mlijeka za svu prijevremeno rođenu djecu u Hrvatskoj.

U prvoj godini rada Banke za darivanje se prijavila 191 majka, od čega ih je 63 postalo darivateljicama. Prikupilo se 327 litara, pasterizirano e 282 litre, a izdano 185 litara pasteriziranog darovanog humanog mlijeka. U razdoblju od siječnja do studenog 2020. darovanim mlijekom hranjeno je gotovo stotinu djece s pedijatrijskih odjela, prvenstveno jedinicama intenzivnog liječenja u Zagrebu i Osijeku.

Rad Banke su već u prvoj godini otežali epidemija COVID-19 i potres u Zagrebu.

U prvom valu COVID epidemije prikupljanje mlijeka je na više tjedana zaustavljeno zbog organizacijskih razloga u uvjetima karantene i nedovoljnog poznavanja virusa.

Uslijed potresa je Klinika za ženske bolesti i porode u Petrovoj pretrpjela znatna oštećenja i veći dio je bio izvan funkcije i bez grijanja. Neonatološki odjel je bio premješten u KB Dubrava, gdje majke nisu mogle donositi vlastito mlijeko. Zbog povećanih potreba za darovanim mlijekom iz Banke, unatoč teškim uvjetima rada, u Banci se svakodnevno pasteriziralo darovano mlijeko.

U ovom trenutku potrebe za mlijekom postaju sve veće jer se izdavanje mlijeka širi i na druge ustanove u Hrvatskoj.  Molimo sve majke koje imaju viška mlijeka da ga daruju u Banku. Darivateljica može postati svaka punoljetna majka koja je inače zdrava i čije dijete je mlađe od godinu dana.

Darivanje mlijeka može pomoći najugroženijoj skupini novorođenčadi u borbi za što bolji početak.
 
Kontakt mail i telefon:
banka.mlijeka@kbc-zagreb.hr telefon 01/4604 715
 
 


Letak

Grad Zagreb - prijatelj dojenja
This page uses cookies
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.
Accept selected only
Cookies are used on this website. Please read the Privacy Policy or change cookie settings.
Accept
Reject