clanak False

Strateški gradski projekt Zagrebački velesajam

20.05.2015.
Gradonačelnik Milan Bandić u četvrtak, 14.5. u 12 sati je u ZgForumu otvorio izložbu "Strateški gradski projekt Zagrebački velesajam". Izložba i brošura koja ju prati donose presjek kompleksnih aktivnosti koje poduzima Grad Zagreb u cilju revitalizacije prostora i sadržaja Zagrebačkog velesajma, a koje koordinira Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada.

Temeljna polazišta za razvoj Zagrebačkog velesajma - jednog od najznačajnijih gradskih strateških projekata i jedne od najznačajnijih nekretnina u vlasništvu Grada, utvrđena su ZagrebPlanom - Razvojnom strategijom Grada Zagreba, najdirektnije u strateškom cilju C4 - „unapređenje prostornih kvaliteta i funkcija grada“.

Predloženi koncept razvoja i preobrazbe Zagrebačkog velesajma odražava se i u viziji Zagreba kao urbanog inkubatora održivih koncepata, poduzetništva i novih vrijednosti inauguriranoj u ZagrebPlanu. U izradi je nova razvojna strategija kojom će se formulirati razvojni put Grada Zagreba do 2020 s pogledom prema tridesetima i u kojoj će na odgovarajući način biti ugrađen i strateški gradski projekt Zagrebački velesajam. Radni joj je naslov ZagrebPlan 2020+ - pametna urbana strategija.

Strateške smjernice razvoja predložene za Zagrebački velesajam ujedno su i svojevrstan su model za promišljanje realizacije drugih strateških gradskih projekata.

Izložba i brošura nastale su na osnovu studije "Programske smjernice i program sadržaja strateškog gradskog projekta Zagrebački velesajam" koju su izradili istraživački tim Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i stručni tim Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada Zagreba uz konzultacije i suradnju s drugim uredima i dionicima razvoja, među kojima se ističu Ekonomski institut Zagreb i Zagrebački velesajam.

Izložba je koncipirana kroz tri grupe tema:
"Strateški gradski projekt Zagrebački velesajam", u kojoj su prikazani postojeće stanje, vizija i strateški ciljevi, strateške smjernice, koncept preobrazbe i program sadržaja, zatim "Zagrebački velesajam" s prikazima povijesno-prostornog razvoja, planova, natječaja i mogućih modela i primjera preobrazbe, te kao treća grupa prikaz studentskih radova studenata Arhitektonskog fakulteta.

Jadranka Veselić Bruvo, pročelnica Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, pozdravila je okupljenu publiku i brojne predstavnike medija. Istaknula je kako uporište za preobrazbu Zagrebačkog velesajma u inovacijsko urbano područje nalazimo ne samo u izuzetnoj potrebi Grada Zagreba za takvim prostorom i sadržajima, već i u tradiciji Zagrebačkog velesajma koji je oduvijek bio mjesto prezentacije novog ili još neviđenog i mjesto dokazivanja gospodarske snage i suvremenih dostignuća, mjesto izuzetnih susreta.

Profesor Tihomir Jukić sa Zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta govorio je detaljnije o Studiji Programske smjernice i program sadržaja strateškog gradskog projekta, o Zagrebačkom velesajmu kao najvažnijem prostoru u rekonstrukciji ili sažimanju grada, uz Gredelj i u budućnosti vjerojatno prostor remize na Trešnjevci, te o potrebi da se upravo sada, kad gospodarstvo stagnira, razmišlja o gradu i prostoru, što i činimo promišljajući modalitete razvoja Zagrebačkog velesajma.

Gradonačelnik Grada Zagreba, g Milan Bandić, pozdravio je prisutne i izrazio svoju podršku radu Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, te njegovoj suradnji sa Sveučilištem, a posebno s Arhitektonskim fakultetom, te pohvalio njihovo nastojanje da svojim stručnim doprinosom pomognu Gradu u aktivnostima kojima unapređujemo kvalitetu života u gradu. Zahvalivši struci i svima koji su sudjelovali u jednom od najznačajnijih projekata, u osmišljavanju prostora završetka Lenucijeve potkove i definiranju tog dijela Novog Zagreba, gradonačelnik Bandić istaknuo je da bi po njemu taj dio trebao postati centar arhitektonske, urbanističke, gospodarske, sportske i kongresne izvrsnosti grada Zagreba s brojnim komplementarnim sadržajima.
Na Kajzerici smo već započeli s gradnjom obrazovnih ustanova, a tamo želim vidjeti i obrtnički centar te Centar URIHO. Uglavnom smo sačuvali prostor Velesajma, a i prostor oko velesajma koji se proteže na oko milijun kvadrata.
Gradonačelnik je naglasio da srce Velesajma - 20% prostora treba sačuvati, a 80%  treba modernizirati i to na način da se kompatibilno stope gospodarska struka i arhitektura. Ovaj jedinstveni prostor moramo sačuvati, osmisliti ga na najbolji način sačuvavši njegovu povijesnu i arhitektonsku baštinu, dodao je gradonačelnik.

Osim Gradonačelnika, otvorenju su prisustvovali brojni uglednici i stručnjaci, predstavnici gradskih ureda, mediji.

Sastavni dio izložbe je i interaktivni pano i upitnik kao poticaj za reakciju posjetilaca. Cilj je ove izložbe upravo i jest zainteresirati najširu javnost i potaknuti njezino što aktivnije sudjelovanje, kako bi se zajednički osmislio daljnji put ka realizaciji transformacije prostora Velesajma u inovacijsko urbano područje.

This page uses cookies
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.
Accept selected only
Cookies are used on this website. Please read the Privacy Policy or change cookie settings.
Accept
Reject