clanak False

Presuda Upravnog suda

15.11.2013.

Ministarstvo financija Republike Hrvatske je nakon provedenog proračunskog nadzora svojim rješenjem naložilo Gradu Zagrebu povrat od 337.627.286,94 kuna u Državni proračun Republike Hrvatske.

Grad Zagreb smatrao je ovo rješenje neosnovanim te je pokrenuo spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske.

Zakonom o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: JLPRS) od 1.1.2007., prihod po osnovi poreza na dohodak pripada JLPRS na čijem je području prikupljen porez i to:
● 70,5% nenamjenski,
● 12% namjenski za financiranje decentraliziranih funkcija (osnovnog i srednjeg školstva, centara za socijalnu skrb i domova za starije i nemoćne, zdravstva i vatrogastva) te
● 17,5% za Fond poravnanja za namjensko financiranje decentraliziranih funkcija onih JLPRS koje ne ostvaruju dostatna sredstva za financiranje minimalnih standarda po principu solidarnosti. Korištenje ovih sredstava definirano je Uredbama o načinu izračuna pomoći izravnanja.

Predmet spora je pripadnost dodatnog udjela u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije od 12%.

Grad Zagreb je tvrdio da čitavi udio u porezu na dohodak za decentralizirane funkcije od 12% pripada njemu, dok je tvrdnja Ministarstva financija da ovaj dio pripada JLPRS samo do visine minimalnog standarda, a višak iznad minimalnog standarda treba se vratiti u Državni proračun.

Osporavanje tužbe od strane Ministarstva financija zasniva se na tezi da Grad Zagreb ugrožava načelo solidarnosti prema onim JLPRS koje ne ostvaruju dostatna sredstva za financiranje minimalnih standarda, a što nije točno.

Grad Zagreb je temeljem stope od 17,5% od poreza na dohodak ostvarenog na svom području, s osnova solidarnosti u razdoblju od 2007. do 2011. sudjelovao u Fondu poravnanja s 4,1 mlrd. kuna.

Dana 13. studenog 2013., donesena je presuda Upravnog suda u Zagrebu kojom se poništava rješenje Ministarstva financija Republike Hrvatske, Uprave za financijsko upravljanje, unutarnju reviziju i nadzor, Sektora za proračunski nadzor i nadzor koncesija.

Ovom presudom, pored poništenja rješenja, se navodi da se Uredba o načinu izračuna pomoći izravnanja za razdoblje od 2007. do 2011. ne odnosi na Grad Zagreb, budući da nije bio korisnik pomoći izravnanja i da je osporeno rješenje doneseno na temelju pogrešno primijenjenog materijalnog prava.


Presudom Upravnog suda Republike Hrvatske, Grad Zagreb će moći uprihodovati cca 950 mil. kuna kojima će se bitno poboljšati njegov rejting i materijalni položaj.


Milan Bandić 
Gradonačelnik Grada Zagreba

 


ARHIVA
This page uses cookies
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.
Accept selected only
Cookies are used on this website. Please read the Privacy Policy or change cookie settings.
Accept
Reject