31. konferencija za proizvođače i trgovce "Magros 2019"
16.10.2019.
www.zagreb.hr/HINA - Otvarajući 31. konferenciju za proizvođače i trgovce "Magros 2019", u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i časopisa Suvremena trgovina, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Olivera Majić istaknula je važnost zajedništva Hrvatske u nastojanju da se Zagreb i Hrvatska adekvatno pozicioniraju na gospodarskoj mapi svijeta.
''Na nama je svima da razvijemo kulturu usluživanja kako na političkom tako i na gospodarskom planu s ciljem što boljeg pozicioniranja na tržištu, u kontekstu novih gospodarskih zbivanja. Pravo je pitanje kako ćemo odgovoriti na nove izazove. Svjesni smo također odgovornosti Grada Zagreba kao generatora razvoja!''
„Tri posto rasta u drugom kvartalu 2019. godine u Europi došlo je od rasta cijena, dok količinski rast, koji ukazuje na zdravlje trgovine, u Europi stagnira”, rekla je voditeljica komercijalnog odjela globalne tvrtke za analizu podataka Nielsen Jelena Doko Cetina.
Konstatirala je kako je „zanimljivo da ta stagnacija dolazi iz zemalja zapadne Europe, koje se više okreću primjerice konzumaciji izvan kuće, dok istočna Europa, uključujući i Hrvatsku bilježi rast maloprodaje.”
„Globalno možemo reći da potrošači osjećaju optimizam, u Europi je to malo realističnije i malo više naginjemo pesimizmu prvenstveno zato što smo oprezni sa svojim financijama”, kazala je Doko Cetina.
Potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher rekao je kako je u prvih osam mjeseci 2019. godine maloprodajni promet EU u prosjeku rastao za 2,7 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je u Hrvatskoj zabilježen rast od pet posto.
Direktor i glavni urednik Suvremene trgovine Srećko Sertić rekao je da je u tijeku nova maloprodajna revolucija koja će utjecati na prehrambenu industriju u cijelom svijetu.
„Trgovačke robne marke će rasti nauštrb velikih brendova, a iza toga stoji širenje diskontnih lanaca koji svoj rad temelje upravo na svojim robnim markama”, rekao je Sertić ukazujući na Lidl i Aldi kao primjere lanaca s uspješnim vlastitim brandovima.
Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić kazao je kako je Hrvatska pristupanjem jedinstvenom tržištu dobila velike prilike, ali i uz to veliku konkurenciju s kojom su došli brojni izazovi.
„Ne postoji više nacionalno, nego samo globalno tržište. Treba mentalni sklop prilagoditi tom načinu razmišljanja i eventualne poduzetničke ideje usmjeravati prema prije svega europskom, ali naravno i prema globalnom tržištu”, rekao je državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Mario Antonić brojnim prisutnim studentima.