U OŠ Augusta Cesarca izvannastavnu aktivnost Zajednica aktivnih građana vodi učiteljica geografije, Maja Vahovec Juran. Evo kako su učenici aktivno djelovali u svojoj zajednici…
Cilj aktivnosti bio je naučiti kako aktivno, svrhovito i odgovorno sudjelovati i djelovati u lokalnoj zajednici. Učenici su u razgovoru s ostalim učenicima predmetne nastave uvidjeli potrebu za školskim ormarićima u koje bi odlagali osobne stvari. S obzirom na kabinetnu nastavu, učenici tijekom promjena učionica sve osobne stvari moraju nositi sa sobom. Ormarići bi im olakšali svakodnevno kretanje i brigu jesu li nešto zaboravili u nekoj od učionica prilikom promjene nastavnog predmeta tj. kabineta. Također, uvidjeli su nedostatak uređenog kutka za sjedenje i kratko opuštanje između nastavnih predmeta tijekom odmora. Učenici bi voljeli imati manji dvosjed/fotelje, tabure i stolić u hodniku za što ugodniji i veseliji boravak u školi.
Prvi korak bio je uputiti e-poruku ravnateljici Škole kako bi joj iznijeli svoje prijedloge i na koji način bi mogli pridonijeti dobrobiti naše zajednice Škole i njenim pozitivnim promjenama. Tijekom pisanja e-poruke učenici su naučili službeni izgled i pisanje istih.
Sljedeća ideja i korak je bio da kroz timski rad i suradničke metode snime videozapis kako izgleda jedan dio njihovog dana tijekom nastave bez školskih ormarića. Ujedno su se i dogovorili da bi, novcem dobivenim za izvannastavnu aktivnost ZAG, kupili i opremili kutak za druženje (dvosjed, fotelju, stolić i tabure). Pretražili su internetske stranice, izmjerili prostor koji bi uredili, uskladili boje te se dogovorili za nabavu i namještanje prostora. Kutak će dodatno oživjeti likovnim detaljima po zidovima, porukama o dječjim pravima i misaonim porukama. Vodili su računa i o važnosti održivosti namještaja i njegove primjerene uporabe i očuvanje.
Ravnateljica je srdačno primila učenike u svoj ured te su oni prezentacijom iznijeli svoje prijedloge i akcijske metode usmjerene na djelovanje kojima žele zagovarati svoje ideje vrijedne za zajednicu. Ravnateljica je pohvalila učenike za njihove aktivnosti u zajednici, iskazivanje mišljenja i stavova, analiziranje, javni govor i argumentiranja te je bila suglasna s idejom za kupovinu opreme za uređenje kutka za druženje. Što se tiče školskih ormarića, Ravnateljica je navela da je i ona već duže vrijeme svjesna te potrebe i da ovo nije jednostavno, ali da će zajednički krenuti u realizaciju iako su svi svjesni visokih cijena školskih ormarića. Učenike je zamolila da razmisle gdje bi se mogli ormarići postaviti u školi te da istraže na internetskim stranicama tko izrađuje ormariće, kakva je ponuda i kako se kreću cijene. Nakon istraživanja ponovno je uslijedio razgovor s ravnateljicom i uputama za sljedeće korake. Na sastanku su se svi složili o važnosti dijaloga, slušanja i uvažavanja mišljenja drugih. Bilo je potrebno postupno krenuti s nabavom ormarića za pojedine razrede. Kako bi dobili što širu sliku načina financiranja i raspodjele sredstava za rad Škole, učenici su posjetili i računovotkinju.