Šesti regionalni Forum obiteljskog smještaja za Zagreb
31.03.2021.
Pandemija je zagrebački turizam u prošloj godini svela na tek četvrtinu brojki iz 2019., a po svemu sudeći ni ova sezona neće biti osjetno bolja. Stoga privatne iznajmljivače čeka teško razdoblje u kojem se moraju orijentirati na promotivne ponude na svim kanalima, s posebnim naglaskom na mobilne uređaje, a kako bi privukli što veći broj gostiju moraju maksimalno fleksibilizirati uvjete otkazivanja rezervacija. To su zaključci 6. regionalnog Foruma obiteljskog smještaja za Grad Zagreb koji su suorganizirali HGK Komora Zagreb i zagrebačka Turistička zajednica.
Predsjednik HGK Komore Zagreb, Vitomir Klasić, istaknuo je kako je pandemija nanijela veliku štetu svima, a najviše turističkim djelatnicima. „Prema podacima Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, u Zagrebu je u protekloj godini zabilježeno oko 340.000 dolazaka gostiju i 770.000 noćenja. Te brojke su na razini od 24 posto onih iz 2019. kada je Zagreb imao preko 1,3 milijuna dolazaka i 2,4 milijuna noćenja. Uz sve to, grad je pretrpio i razoran potres pa čak i poplavu, a nezanemariv broj oštećenih objekata je u vlasništvu iznajmljivača. Godinu dana nakon potresa velika većina štete još nije sanirana pa nas čeka još jedna sezona koju ćemo morati nekako preživjeti“, naglasio je Klasić.
Zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba Olivera Majić se u svom izlaganju osvrnula na sintagmu novo normalno kazavši kako novo jest, ali normalno nije, posebno za gospodarstvenike, tim više što sektor turizma počiva na osobnom kontaktu. „Isto tako kažu da je kriza prilika, ali to su floskule. Najveća šansa je predvidljivost i planiranje, a ova situacija to ne dozvoljava. Međutim, mi smo po prirodi optimisti. Preostaje nam prilagoditi se, adaptirati poslovanje, a ja vam samo mogu reći da je dužnost svih uprava, lokalnih i državnih – pomoći u okviru svojih ingerencija“, naglasila je zamjenica Majić, pa je dodala kako unutar turizma imamo i njegovu važnu sastavnicu, a to je event - industrija.
''U ovom trenutku taj segment tržišta je posebno ugrožen, a zapošljava veliki broj ljudi generirajući znatne prihode državi.Nadam se da ćemo iznaći neke nove mogućnosti i rješenja, ali i postaviti neke konkretne zahtjeve pred lokalne i regionalne jedinice, jer samo zajedno možemo prevladati ovu zahtjevnu situaciju te pomoći tkz. obiteljskoj vrsti smještaja, zaključila je Majić.
Predsjednik Sekcije Zajednice obiteljskog turizma za grad Zagreb, Alen Čalopek, poručio je da zagrebačke privatne iznajmljivače čeka puno izazovniji posao u odnosu na druge destinacije jer ne nude more, a gosti im dolaze s dalekih tržišta. Nažalost, nemamo organiziranih kampanja za promociju obiteljskog smještaja, a upravo on nudi privatnost i sigurnost gostima. Za nas nije učinjeno praktički ništa, nisu nam otpisana paušalna plaćanja, nema kreditnih linija za nas, ali još nije kasno da se to promijeni“, izjavio je Čalopek.
Što se poreza tiče, Sandra Pezo iz Porezne Uprave je pojasnila da registrirani zagrebački iznajmljivači i dalje moraju plaćati 300 kuna paušala po krevetu, odnosno smještajnoj jedinici, bez obzira što im smještaj trenutno zjapi prazan. „Sve dok netko ne ishodi rješenje o prestanku pružanja usluga u domaćinstvu, porezna obveza mu stoji i mora plaćati porez na dohodak. Činjenica da netko nije ispunio kapacitet ne utječe na poreznu obvezu iznajmljivača, stoga je vrlo važno i mudro da svi zatraže ukidanje tog rješenja o prestanku obavljanja djelatnosti ukoliko ne žele i dalje plaćati“, rekla je Pezo, napomenuvši da još uvijek nije donesena odluka o otpisu davanja za barem prvi i drugi kvartal, iako postoji mogućnost da se to promijeni.
Direktor agencije Adriatic Travel & Trade Tomislav Klarić, i predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH), govorio je o odnosu putničkih agencija i privatnog smještaja za koji se nada da će se ubuduće produbiti jer nije ni izbliza ostvario svoj potencijal. I on je apostrofirao važnost prilagodbe otkazivanja, istaknuvši kako tu imamo probleme jer se iznajmljivači još uvijek pokušavaju držati starih cancelation perioda, ali da to više tako ne ide. „Moramo napraviti iskorak i odmah osigurati primjerene uvjete otkaza i plaćanja samih rezervacija. Sve što ide preko 30 dana nije primjereno za današnje vrijeme. Bez obzira što to iznajmljivačima nije prihvatljivo i stvara im nesigurnost u poslovanje, neminovno je i tako će biti prihvatljiviji gostima.