Održana panel rasprava o formaliziranju studentskog rada u novom Zakonu o zapošljavanju i radu učenika i studenata
22.02.2017.
Kako formalizirati studentski rad kao instrument lakšeg zapošljavanja pri dolasku na tržište rada? – tema je panel rasprave u organizaciji Hrvatske akademske zajednice i Gradskog ureda za strategijsko planiranje i razvoj Grada, održane 22. veljače 2017. godine u prostorijama ZgForuma. Sudionici panel rasprave su bili članica uprave Hrvatskog Telekoma te glavna direktorica odjela ljudskih resursa Marija Felkel, voditelj Student servisa Sveučilišta u Zagrebu Tomislav Jurkić, direktorica granskih udruga Hrvatske udruge poslodavaca Jasminka Martinović, te Predsjednik Vijeća studenata veleučilišta i visokih škola RH Karlo Kolesar.
Na panel raspravi razgovaralo se o mogućnostima lakšeg konkuriranja studenata na tržištu rada, s obzirom da većina studenata kod poslodavaca radi više od godinu dana, te su aktivno uključeni u radni proces. Studenti najčešće rade u struci za koju se školuju te im je to najbolji način za umrežavanje i stjecanje iskustva, istaknuto je na raspravi. No najveći je problem što studenti nisu u mogućnosti formalno dokazati svoj studentski rad budućim poslodavcima s obzirom da studentski rad nije nigdje prepoznat u Zakonu o radu.
Tržište rada se ubrzano mijenja, te je nužno kontinuirano prilagođavanje i stjecanje novih znanja za budućnost, a upravo je studentski rad bitna komponenta pri stjecanju vještina i kompetencija kako bi naučena teoretska znanja studenti lakše primijenili u praksi, zaključili su svi sudionici ove panel rasprave. Na raspravi je bilo govora i o novom Zakonu o zapošljavanju i radu učenika i studenata, te hoće li novi Zakon zaštiti i prepoznati studentski rad.
Hrvatska akademska zajednica je studentska i akademska neprofitna organizacija s ciljem promicanja razvoja visokog obrazovanja i zastupanja studentskih interesa. U svojoj povijesti je sudjelovala u radu svih relevantnih državnih i lokalnih institucija, te je pozitivno utjecala na studentski standard i kreiranje obrazovne politike.