Na temelju članka 7. stavak 5. Zakona o kulturnim vijećima i financiranju javnih potreba u kulturi (Narodne novine 83/22) Grad Zagreb objavljuje
JAVNI POZIV
ZA FINANCIRANJE VIŠEGODIŠNJIH PROGRAMA INSTITUCIONALNE POTPORE NEPROFITNIM ORGANIZACIJAMA U KULTURI
I.
U proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje višegodišnjih programa institucionalne potpore neprofitnim organizacijama u kulturi radi uravnoteženog razvoja institucionalnih, organizacijskih i produkcijskih uvjeta neprofitnih organizacija u kulturi i ispunjenja sljedećih ciljeva:
• poboljšanje organizacijskih i produkcijskih uvjeta rada neprofitnih organizacija u
kulturi
• jačanje organizacijskih kapaciteta neprofitnih organizacija u kulturi te poticanje
zapošljavanja
• podizanje razine održivosti neprofitnih organizacija u kulturi.
II.
Na ovaj Javni poziv mogu se prijaviti neprofitne organizacije (udruge, umjetničke organizacije, zaklade ili ustanove koje nemaju status proračunskih korisnika, odnosno kojima (su)osnivač nije Republika Hrvatska niti jedinica lokalne područne (regionalne) uprave), a koje obavljaju djelatnost iz područja kulture i umjetnosti sa sjedištem na području Grada Zagreba (nadalje: organizacije).
III.
Potpore se dodjeljuju u tri kategorije:
KATEGORIJA I
Trajanje potpore: 3 godine (za razdoblje 2026. – 2028.)
Godišnji iznos potpore: do 40.000,00 EUR
Posebni uvjeti:
• u organizaciji je u 2024. godini bilo zaposleno najmanje 2 radnika
• organizacija je u 2024. godini ostvarila najmanje 150.000,00 EUR ukupnih prihoda odnosno primitaka, uz moguće odstupanje do minus 5 %
• od datuma upisa u odgovarajući registar proteklo je najmanje 10 godina do dana raspisivanja ovog Javnog poziva.
KATEGORIJA II
Trajanje potpore: 2 godine (za razdoblje 2026. – 2027.)
Godišnji iznos potpore: do 25.000,00 EUR
Posebni uvjeti:
• u organizaciji je u 2024. godini bio zaposlen najmanje 1 radnik
• organizacija je u 2024. godini ostvarila najmanje 75.000,00 EUR ukupnih prihoda odnosno primitaka, uz moguće odstupanje do minus 5 %
• od datuma upisa u odgovarajući registar proteklo je najmanje 5 godina do dana raspisivanja ovog Javnog poziva.
KATEGORIJA III
Trajanje potpore: 2 godine (za razdoblje 2026. – 2027.)
Godišnji iznos potpore: do 15.000,00 EUR
Posebni uvjeti:
• organizacija je u 2024. godini ostvarila najmanje 30.000,00 EUR ukupnih prihoda odnosno primitaka, uz moguće odstupanje do minus 5 %
• od datuma upisa u odgovarajući registar proteklo je najmanje 2 godine do dana raspisivanja ovog Javnog poziva.
Podaci o broju zaposlenih i ukupnim prihodima odnosno primicima uzet će se u obzir sukladno Godišnjem financijskom izvještaju za 2024. godinu.
Prijavitelj se može prijaviti samo za jednu kategoriju za koju ispunjava uvjete.
IV.
Kriteriji za dodjelu financijskih sredstava navedeni su u Uputi za prijavitelje koja je sastavni dio ovog Javnog poziva i dostupni su na poveznici
ovdje.
V.
Putem ovog Javnog poziva mogu se financirati troškovi rada organizacije:
1. Naknade za rad programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda i drugih izvršitelja operativnih poslova
1.1. Plaće - ukupan trošak plaće sa svim porezima i drugim davanjima (ili udio u ukupnom trošku plaće)
1.2. Neoporezivi primici zaposlenika (naknada troškova prijevoza na posao i s posla, prigodne nagrade (dar za djecu, božićnica, uskrsnica i slično), regres za korištenje godišnjeg odmora, ostali neoporezivi primici zaposlenika)
1.3. Ostale naknade (ugovor o djelu, studentski ugovor, autorski ugovor i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost ili pravnih osoba za usluge pravnih osoba koji su vezani uz komunikacijske, promotivne i slične aktivnosti u svrhu jačanja javne vidljivosti organizacije)
1.4. Troškovi vezani za stručno usavršavanje zaposlenika (naknade za tečajeve, seminare, konferencije, kongrese i sl., putni troškovi (prijevoz, smještaj, prehrana ili dnevnice) za izobrazbu izvan Zagreba, izdaci za nabavu knjiga, udžbenika, priručnika, skripata i druge stručne literature u papirnatom ili elektroničkom obliku)
2. Ostali troškovi obavljanja redovne djelatnosti - materijalni i financijski rashodi potrebni za obavljanje redovne djelatnosti organizacije
2.1. Administrativni troškovi (komunikacijski troškovi (telefon, Internet, pošta, dostava i sl.), uredski materijal i sitni inventar, usluge knjigovodstva, računalne i ostale administrativne usluge, premije osiguranja, članarine, nabava softvera, bankarske usluge i usluge platnog prometa)
2.2. Tekući troškovi vezani za prostor za obavljanje djelatnosti (zakup / najam prostora, režijski troškovi (energija, komunalne usluge), usluge održavanja, čišćenja, alarmno-dojavnog sustava i druge slične usluge vezane za prostor)
2.3. Troškovi vezani za javnu vidljivost i dokumentiranje rada organizacije (troškovi usluga - tisak promotivnih materijala, istraživanja, studije i izrade strategija, oglašavanje, oblikovanje vizualnog identiteta i dizajna i sl. te materijalni troškovi koji su vezani za komunikacijske, promotivne i slične aktivnosti)
3. Troškovi ulaganja u opremu i prostor, u iznosu do najviše 30 %
3.1. Nabava opreme potrebne za rad (računalna i uredska oprema)
3.2. Održavanje, adaptacija i uređivanje prostora
3.3. Nabava opreme potrebne za realizaciju programa
3.4. Atestiranja i drugi troškovi prostora.
Prihvatljivi troškovi se odnose na razdoblje od 1. 1. 2026. do 31.12. 2028. za Kategoriju I, odnosno na razdoblje od 1. 1. 2026. do 31. 12. 2027. za Kategorije II i III.
Neprihvatljivi troškovi:
• troškovi za koje su već odobrena sredstva u okviru financiranja javnih potreba u kulturi te
troškovi koji su već pokriveni iz drugih izvora
• troškovi školovanja (visokoškolsko obrazovanje, doktorat, magisterij i slično)
• programski i ostali troškovi realizacije kulturno-umjetničkih programa (honorari autora,
umjetnika, izvođača, umjetnički voditelji zborova, KUD-ova i sl. i drugih izvoditelja
programa i putni troškovi – troškovi smještaja, dnevnica i prijevoza)
• troškovi reprezentacije (hrana i piće)
• ostali troškovi koji nisu navedeni kao prihvatljivi.
VI.
Prijave se podnose 30 dana od dana objave ovog Javnog poziva.
Obvezni dio prijave su:
1. Obrazac e-prijavnice koji je dostupan na službenim stranicama Grada Zagreba:
www.zagreb.hr
2. Troškovnik (Obrazac 1 za Kategoriju I, Obrazac 2 za Kategoriju II, Obrazac 3 za
Kategoriju III)
3. Godišnji financijski izvještaj za 2024. godinu.
Uz svaku elektronički popunjenu e-prijavnicu potrebno je učitati, odnosno pohraniti troškovnik i Godišnji financijski izvještaj za 2024. godinu u digitalnom obliku.
VII.
Rok za podnošenje prijava je
12. prosinca 2025. godine u 16.00 sati.
Prijave se podnose isključivo elektroničkim putem na odgovarajućem obrascu e- prijavnica koja je dostupna na službenim stranicama Grad Zagreba:
www.zagreb.hr
Prilikom popunjavanja obrasca e-prijavnice potrebno je učitati odnosno pohraniti obvezne i ostale priloge u digitalnom obliku na hrvatskom jeziku.
Neće se razmatrati prijave koje:
- ne udovoljavaju uvjetima propisanima ovim Javnim pozivom
- su nepotpune
- nisu podnesene na propisani način, odnosno u elektroničkom obliku (ePrijavnica) na odgovarajućem obrascu sa svim obveznim prilozima.
VIII.
U svrhu stručnog vrednovanja prijavljenih programa gradonačelnik će osnovati i imenovati Povjerenstvo.
Administrativnu provjeru prijava obavlja Gradski ured za kulturu i civilno društvo (nadalje: Gradski ured).
Nakon provedenog postupka vrednovanja Povjerenstvo podnosi gradonačelniku listu predloženih programa s predloženim iznosima za financiranje.
IX.
Na prijedlog Povjerenstva gradonačelnik utvrđuje Popis korisnika i programa kojima se odobravaju financijska sredstva s predloženim iznosom financijske potpore.
Popis korisnika i programa s odobrenim iznosom financijskih sredstva objavljuje se na službenim mrežnim stranicama Grada Zagreba.
X.
Prijavitelji mogu izjaviti prigovor putem Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo, Zagreb, Draškovićeva 25 (s naznakom: Prigovor na Javni poziv).
Prigovor se podnosi u roku 8 dana od dana dostave.
Dostava se smatra obavljenom istekom osmog dana od dana objave Popisa korisnika i programa kojima se odobravaju financijska sredstva na mrežnim stranicama Grada Zagreba.
XI.
S odabranim prijaviteljem sklopit će se okvirni sporazum, a za svaku godinu posebni ugovor kojim će se urediti međusobni odnosi davatelja sredstava i korisnika samo ako je prijavitelju odobreno financiranje programa putem javnog poziva za financiranje javnih potreba u kulturi za tekuću godinu.
Korisnik financijskih sredstava dužan je odobrena sredstva koristiti namjenski i u skladu s ugovorom.
Korisnik financijskih sredstava dužan je Gradskom uredu dostaviti Godišnje izvješće na propisanom obrascu.
XII.
Grad Zagreb zadržava pravo predstavljanja financiranih programa u svojim komunikacijskim materijalima i javnim prezentacijama.
XIII.
Osobni podaci dostupni iz prijavnice i tražene dokumentacije prikupljaju se i obrađuju isključivo za potrebe provedbe ovog Javnog poziva.
Prijavom na Javni poziv prijavitelji su izričito suglasni da Grad Zagreb kao voditelj obrade može prikupljati, koristiti i obrađivati podatke u svrhu provođenja procedure Javnog poziva, sukladno odredbama Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka) SL EU L119 i Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (Narodne novine 42/18).
XIV.
Sva pitanja vezana za ovaj Javni poziv mogu se postavljati elektroničkim putem slanjem upita do 10. prosinca 2025. godine do 16:00 sati na sljedeću adresu:
javnepotrebe@zagreb.hr
Prijave se podnose putem poveznice:
https://e-pisarnica.zagreb.hr/ePisarnica/eIsprave2
Korisničke upute za rad u modulu Ovlaštenja u javnom dijelu sustava ePrijavnice možete naći na poveznici
ovdje.