Povodom Svjetskoga dana srca, Hrvatska liga za hipertenziju i Grad Zagreb organizirali su još jednu uspješnu javnozdravstvenu akciju „Lov na tihog ubojicu“ na Europskome trgu u Zagrebu. Posebno je značajno što je akcija kojoj je godinama pokrovitelj Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ove godine po prvi puta održana u suradnji s Europskim kardiološkim društvom (ESC) koje je, nakon prezentacija profesora Ivana Pećina, potpredsjednika Hrvatske lige za hipertenziju na sastancima u Varšavi i Briselu, prepoznalo višegodišnji kontinuitet i uspješnost kampanje te ju ističe kao primjer dobre prakse i uzor drugim državama Europe. Akcija je organizirana s brojnim partnerima Hrvatske lige za hipertenziju od kojih izdvajamo udrugu građana Ritam srca, Hrvatsku ljekarničku komoru i Gradsko društvo Crvenog križa Zagreb. Ponovo su istaknute dvije sestrinske podakcije Lova na tihog ubojicu – Znaš li svoj broj ? (podizanje svijesti o važnosti kolesterola, ali i svih brojeva raznih čimbenika rizika) i Misija 70/26 (cilj je dostići broj od 70% kontroliranih osoba s povišenim krvnim tlakom do 2026.godine).
Tijekom tri sata trajanja akcije pregledano je oko 200 građana, a interes je bio iznimno velik i medijski popraćen. Građanima su bila omogućena besplatna mjerenja krvnoga tlaka s dva validirana uređaja uz otkrivanje poremećaja srčanoga ritma, određivanje kolesterola i glukoze u krvi, elektrokardiografsko snimanje (EKG) i određivanje sastava tijela pomoću metaboličke vage, kao i individualna zdravstvena savjetovanja uz dijeljenje edukativnih materijala.
„Lov na tihog ubojicu“ već šestu godinu zaredom uspješno okuplja stručnjake, institucije i građane s ciljem ranog otkrivanja i prevencije rizičnih čimbenika, ali isto tako učeći opću populaciju i bolesnike da sami moraju biti odgovorni za svoje zdravlje. Upravo zbog toga, slogan koji je Hrvatska liga za hipertenziju koristila i u obilježavanju Svjetskoga dana srca bio je „Provjerite svoje brojeve da ne bi bilo prekasno“.
U izjavi za medije predsjednik Hrvatske lige za hipertenziju, akademik
Bojan Jelaković naglasio je važnost kontinuiranosti ovakvih inicijativa u prevenciji kardio-reno-neuro-metaboličkih bolesti i podizanju zdravstvene pismenosti građana, a model koji je postavljen i testiran u Lovu na tihog ubojicu, najdugotrajnijoj javnozdravstvenoj akciji u Hrvatskoj mogao bi i trebao bi postati model podizanja zdravstvene pismenosti te provođenja preventivnih pregleda pomoću mobilnih timova u krajevima gdje je zdravstvena skrb nedostatna ili nedostupna.
Izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, dr. sc.
Mirela Šentija Knežević, pomoćnica pročelnice Gradskog ureda za socijalnu zaštitu, zdravszvo, branitelje i osobe s invaliditetom naglasila je da rizični čimbenici na koje svi moramo obraćati pažnju uključuju nezdravu prehranu, nedostatak tjelesne aktivnosti, prekomjernu tjelesnu težinu, pušenje, konzumaciju alkohola te nasljednu predispoziciju. Istaknula je kako je promjena životnih navika najvažniji korak u prevenciji hipertenzije. Rekla je da Grad Zagreb izražava zahvalnost Hrvatskoj ligi za hipertenziju na kontinuiranim naporima u podizanju svijesti građana. Naglasila je kako sudjelovanje u inicijativama poput današnje, koju je organizirala Liga, potvrđuje zajedničku predanost stručnjaka, društva i institucija u smanjenju učestalosti hipertenzije te očuvanju zdravlja građana. Istaknula je i da je arterijska hipertenzija desetljećima vodeći čimbenik rizika za kardiovaskularne, cerebrovaskularne i bubrežne bolesti te zbirno glavni uzrok smrti u Hrvatskoj. Naglasila je kako se radi o bolesti koju je moguće prevenirati, budući da je najvećim dijelom posljedica nezdravog načina života.
"Grad Zagreb snažno podupire sve aktivnosti usmjerene na rano prepoznavanje rizika, poticanje zdravih navika i proaktivnu brigu o zdravlju građana, te da upravo zbog toga sudjeluje u ovom događanju. Zaključila je porukom: „Briga o krvnom tlaku briga je o životu!“ dr. sc. Mirela Šentija Knežević,
Program je obogatio i kratki glazbeni nastup mladog blues kantautora Odina Sokača, jednog od ambasadora Hrvatske lige za hipertenziju, dok je na Trgu bana Josipa Jelačića na digitalnome billboardu prikazivan promotivni film s porukom građanima da provjere svoje brojeve i brinu o zdravlju srca, mozga, bubrega i krvnih žila.