clanak False

Grad Zagreb - Razvoj sustava za upravljanje poslovnim procesima

19.04.2017.
Unapređenje organizacije poslovanja Grada, utemeljeno na upravljanju poslovnim procesima, pokrenuto je 2012. godine provedbom više projekata radi što brže prilagodbe novim uvjetima poslovanja i prihvaćanja europskih upravnih standarda.

Cilj uspostave sustava je pripremiti Grad na brzu prilagodbu promjenama i omogućiti izgradnju kvalitetnih, troškovno prihvatljivih i održivih usluga.

Realizacija provedenih projekata obuhvaća i razvijanje sustava trajnog obrazovanja zaposlenika kojim će se izgrađivati ne samo stručnost zaposlenih, nego i poticati promjene u ponašanju i načinu obavljanja poslova kroz uvođenje analize i kontinuiranog unapređenja poslovanja kao svakodnevne aktivnosti.

Učinkovito upravljanje poslovnim procesima pridonosi pojednostavljenju i modernizaciji upravnog postupanja Grada, osigurava brzu i pouzdanu podršku građanima i poslovnim subjektima, olakšava pripremu i provedbu projekata te povećava transparentnost i konkurentnost grada Zagreba, čime će se omogućiti kvalitetniji razvoj poduzetništva, privući investicije i potaknuti ukupni društveni i ekonomski razvitak.


Udruga za projektni menadžment, PMI Hrvatska je dobrovoljna i neprofitna strukovna organizacija koja promovira razvitak i unapređenje upravljanja projektima u Hrvatskoj organiziranjem stručnih konferencija, seminara, radionica i webinara, te dodjelom nagrade za projekt godine. Gđa Marija Bajica, je predsjednica udruge. Krovna organizacija PMI - Project Management Institute je, s preko 700.000 članova, od kojih je preko 250 aktivno u Hrvatskoj, najveća globalna strukovna organizacija članova, međunarodno certificiranih voditelja projekata i volontera.


Za projekt Razvoj sustava za upravljanje poslovnim procesima koji je pripremljen i proveden u 2014. godini, na natječaju za Nagradu za najbolji projekt u 2014., u organizaciji PMI Udruge za upravljanje projektima Hrvatska, ocjenjivački sud u sastavu:

- Europska banka za obnovu i razvoj - Vedrana Jelušić Kašić, direktorica EBRD za Hrvatsku
- Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu - prof.dr.sc. Mislav Omazić, prodekan na EFZG
- Hrvatska gospodarska komora - Saša Bukovac, pomoćnik direktora Sektora za međunarodne poslove HGK
- Hrvatska udruga poslodavaca - Davor Majetić, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca
- PMI Udruga za upravljanje projektima Hrvatska - Sonja Prišćan, rizničarka PMI Hrvatska

dodijelio je nositelju projekta Gradu Zagrebu i voditeljici projekta Anki Đurić Posebnu povelju za unaprjeđenje kvalitete usluga lokalne samouprave i regionalne uprave uz primjenu projektnog pristupa.



Rezultati projekta:

- Uspostavljen i ažuran Repozitorij poslovnih procesa Grada Zagreba na ARIS tehnološkoj platformi koji je baza znanja o poslovnoj tehnologiji Grada i podloga za analizu procesa

- Educirani korisnici za rad s alatom i metodologijama za upravljanje poslovnim procesima

- Provedene radionice u vezi s unapređenjem poslovnih procesa:

o Održano je 85 radionica sa 266 djelatnika svih ustrojstvenih jedinica radi dokumentiranja poslovnih procesa Grada Zagreba te radi edukacije nositelja temeljnih procesnih uloga za provođenje kontinuiranog unapređenja poslovnih procesa i upravljanja promjenama i unapređenjima kao stalnom aktivnosti

o Definirana je Mapa poslovnih modela svih poslovnih procesa Grada Zagreba, definirano je 339 modela procesa visoke razine te je detaljno dokumentirano postojeće stanje procesa za 280 modela podprocesa, za procese:
 Proces Imovinsko-pravni poslovi i imovina Grada
 Proces Prostorno uređenje, izgradnja Grada, graditeljstvo, komunalni poslovi i promet

o Izrađeni su novi procesi:
 Proces Upravljanje poslovnim procesima
 Proces Upravljanje projektnim ciklusom

- Provedene su kvalitativne analize i izrađeni katalozi slabih točaka za procese Imovinsko - pravnih poslova i imovine Grada i za procese Prostornog uređenja, izgradnje Grada, graditeljstva, komunalnih poslova i prometa

- Definirana vlasnička i upravljačka struktura svih poslovnih procesa Grada (uspostava organizacije koja optimalno podržava odvijanje cjelovitih poslovnih procesa – procesnu organizaciju):

o Definirana je Matrica odgovornosti za sve poslovne procese Grada Zagreba i Gradske skupštine Grada Zagreba i izrađeni su prateći akti za implementaciju procesno orijentirane organizacije

o Definirani su vlasnici procesa (čelnici gradskih upravnih tijela) i menadžeri procesa (rukovodeći službenici odgovorni za pojedina poslovna područja iz nadležnosti Grada Zagreba)

- Nakon kvalitativne analize slabih točaka dokumentirani su prijedlozi poboljšanja modela procesa na visokoj razini za procese Imovinsko - pravnih poslova i imovine Grada i procese Prostornog uređenja, izgradnje Grada, graditeljstva, komunalnih poslova i prometa.


Rezultati projekta osigurali su podlogu za kontinuirano, djelotvorno i učinkovito unapređenje poslovanja Grada i brži razvoj kvalitetnih usluga koje Grad pruža građanima i poduzetnicima kroz omogućavanje:

- Većeg utjecaja stanovništva i poslovne zajednice na izgradnji kvalitetnih, troškovno prihvatljivih i održivih usluga
- Povezivanja ljudi, poslovanja i fizičkog svijeta
- Agilnosti, brzine, mjerenja, transparentnosti i odgovornosti
- Olakšanog usklađenja sa zakonima i standardima (ISO 37120:2014, FMC, ITIL)
- Preduvjeta za praćenje i mjerenje procesa (definiranje ključnih pokazatelja uspješnosti)
- Kontinuiranog poboljšanja procesa, interoperabilnosti i digitalnog poslovanja
- Olakšanog razvoja i implementacije novih proizvoda i usluga
- Lakšeg upravljanja poslovnim procesima i djelotvornijeg i učinkovitijeg izvršavanja svakodnevnih zadataka
- Zamjene postojećih poslovnih modela
- Donošenja odluka na bazi činjenica
- Upotrebe Repozitorija poslovnih procesa Grada Zagreba kao baze znanja o poslovnoj tehnologiji Grada Zagreba za brže upravljanje promjenama
 

This page uses cookies
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.
Accept selected only
Cookies are used on this website. Please read the Privacy Policy or change cookie settings.
Accept
Reject