clanak False

Dan parodontnog zdravlja na Trgu bana Jelačića

08.05.2024.
Dan parodontnog zdravlja godišnja je globalna inicijativa koja se obilježava 12. svibnja, pokrenuta 2015. godine, usmjerena na podizanje svijesti javnosti i educiranje o važnosti održavanja zdravlja parodonta i prevenciji parodontnih bolesti. U Republici Hrvatskoj ovu inicijativu svake godine podržava i promovira Hrvatsko parodontološko društvo, stručno društvo koje okuplja specijaliste parodontologije i doktore dentalne medicine koji se bave parodontologijom. Povodom Dana parodontnog zdravlja svake godine organizira više javnih i obrazovnih događanja u više hrvatskih gradova.

U Republici Hrvatskoj postoji snažna potreba za informiranjem javnosti, pacijenata, ali i struke o parodontnom zdravlju i patologijama parodonta – tkivima koje okružuju zub i učvršćuju ga u čeljusnoj kosti. Riječ je o upalnim bolestima koje su iznimno česte u populaciji, a nažalost se nedovoljno rano prepoznaju, pravilno dijagnosticiraju i na vrijeme liječe.  8 od 10 osoba iznad 35. godine života žali se na neki od simptoma vezanih uz zubno meso – krvarenje, promjenu boje ili natečenost. Ti, prečesto zanemareni simptomi, trebali bi ukazati na prisutnost glavnih upalnih bolesti parodonta - gingivitisa i parodontitisa. Površinska, reverzibilna upala naziva se gingivitisom, a on u neliječenih osjetljivih pojedinaca može prijeći u parodontitis. Parodontitis je dubinska, nepovratna upala zubnog mesa koja dovodi do kontinuiranog gubitka kosti, a onda i zubi. Alarmantno je da može utjecati i na opće zdravstveno stanje jer povećava rizik od kardiovaskularnih oboljenja, dijabetesa, a novija istraživanja ga povezuju i s npr. Alzheimerovom bolesti, neželjenim ishodima trudnoće i reumat. artritisom. Uznapredovali parodontitis, faza bolesti kada dolazi do gubitka zubi, 6. je najčešća kronična bolest globalno.

Procjenjuje se da pogađa više od 750 milijuna osoba diljem svijeta, 100 milijuna Europljana, a za Republike Hrvatske se mogu ekstrapolirati brojke od i do 400 000 oboljelih. Ova je bolest veliki socioekonomski trošak - liječenje i komplikacije nastale uslijed neliječenja predstavljaju ogromni medicinski financijski trošak – u Europi on iznosi 12-20 mlrd. eura/god. Najefikasniji način liječenja i izbjegavanje neželjenih ishoda bolesti (gubitak zubi te posljedični gubitak svih funkcije usne šupljine) jest prevencija ili što ranija dijagnostika bolesti.

Pridružite se obilježavanju Dana parodontnog zdravlja te posjetite edukativni štand koji će biti lociran na Trgu bana Jelačića u subotu, 11.5.2024. u prijepodnevnim satima. Ove godine slogan „Tvoj osmijeh je tvoj zaštitni znak!“ promovira osvješćivanje važnosti zdravlja osmijeha u osobnoj prezentaciji pojedinca, a kampanja svojim šarenim vizualima ove godine naročito cilja dosegnuti mlađu populaciju. Posjetom promotivnog štanda imat ćete priliku naučiti više o tome kako spriječiti gubitak zubi i provjeriti koliko dobro čistite svoje zube, a organizatori su pripremili i prigodne materijale za posjetitelje.

Aktualnosti
This page uses cookies
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.
Accept selected only
Cookies are used on this website. Please read the Privacy Policy or change cookie settings.
Accept
Reject