Na konferenciji za medije održanoj u srijedu, 2. rujna u Satiričkom kazalištu Kerempuh predstavljen je program
44. Dana satire Fadila Hadžića, koji se ove godine iznimno održavaju
od 12. do 26. rujna, te potom najavljen i
premijerni program Kerempuha do kraja ove godine.
Dane satire otvara predstava
SNG –a iz Maribora,
Potpuni stranci Tamare Damjanović, prema uspješnom talijanskom filmu
Perfetti Sconosciuti, a zatvara ih također slovenska predstava - Realisti Jure Karasa Slovenskog narodnog gledališča iz Nove Gorice, koja je na prošlogodišnjim Danima satire osvojila nagradu za najbolju predstavu. U sklopu ovogodišnjeg programa festivala predstavit će se nekoliko nezavisnih kazališta: zagrebačka
Luda kuća s kabaretom
Joj Hrvati! autora i redatelja Ivana Đuričića,
PlayDrama iz Splita s predstavom
Dijete našeg vremena, po tekstu Ivane Vuković, zatim
zagrebački KunstTeatar s predstavom
Flex Ivana Penovića te glumac
Dražen Šivak u virtuoznoj monodrami
Mistero Buffo Darija Foa nastaloj u koprodukciji
Grupe i Triko Cirkusa Teatra.
Domaćin
Dana satire,
Satiričko kazalište Kerempuh, izvest će predstave
Bilježnica Robija K. inspiriranu kultnom satiričnom kolumnom Viktora Ivančića te predstavu
Ja od jutra nisam stao autorice Une Vizek.Iz Dubrovnika dolazi kultni kazališni komad
Kate Kapuralica Vlaha Stullija u produkciji
Kazališta Marina Držića koji je, iako nastao početkom 19 st., briljantna i aktualna pučka komedija na temu siromaštva.
Zagrebački HNK gostovat će na
Danima satire s autorskim projektom Bobe Jelčića
Tri sestre, a na kraju natjecateljskog dijela festivala dolazi predstava
Lepurica u produkciji
splitskog HNK-a, zapravo adaptaciji kultnog
Pigmaliona Bernarda Shawa.
Drugi dio konferencije za medije posvećen je premijernom programu nove sezone kazališta Kerempuh do kraja tekuće kalendarske godine, koji se temelji na autorskim projektima domaćih autora - od pet premijernih naslova čak su četiri praizvedbe hrvatskih autora, te jedan klasik.Dramaturginja Dora Delbianco najavila je predstavu
Umri ženski Marine Vujčić u režiji Rajka Minkovića, čija praizvedba će se održati 10. kolovoza 2020., opisavši ju kao bogati dramski tekst sazdan od mnoštva snažnih ženskih likova. U ovoj arhetipskoj priči tri sestre utiru svoj ljubavni put kroz bol, razočaranja i vječnu sjenku njihove majke.
Slijedi praizvedba predstave
Predsjednici&ca, po tekstu Ivice Ivaniševića i Tarika Filipovića, koji potpisuje i režiju, planirana za
24. listopada 2020. Tekst radnog naslova "Pretposljednja večera" Filipović je opisao kao političku satiru, u kojoj se svi dosadašnji hrvatski predsjednici - Josipović, Mesić, Tuđman i Tito – okupljaju u stanu predsjednice Kolinde kako bi udruženim snagama, a vođeni bogatim političkim iskustvom, pronašli recept za spas zabrinjavajuće hrvatske situacije.
Autorski projekt Filipa Jurjevića, Marina Lisjaka i Marine Pejnović Teorija zavjere, koji se bavi sve rasprostranjenijim i sve raznolikijim oblicima teorija zavjere, premijerno će se u Kerempuhu izvesti 7. studenog 2020. S ciljem da iskoristi dosad previđeni satirični potencijal ova predstava uspostavlja galeriju raznovrsnih likova koji propitkuje načine na koji se poluprovjerene i opskurne informacije u društvu fiksiraju kao nepobitne činjenice s dalekosežnim učincima.
Još jedan autorski projekt Hrvatski put ka sreći Bobe Jelčića, premijerno planiran za 21. studenog 2020., dramaturginja Dina Vukelić najavila je kao transgeneracijski prikaz ulančanih sudbina članova jedne obitelji u turbulentnim vremenima u kojima se svaka politička promjena neupitno odražava na njihova napregnuta emotivna stanja, intimne odluke i unutarnje konflikte.
Kao posljednji premijerni naslov tekuće kalendarske godine najavljen je Moliereov Škrtac, u adaptaciji Tomislava Zajeca, kojeg će 19. prosinca 2020. postaviti redateljica Dora Ruždjak Podolski, kojoj je ova prva režija u kazalištu Kerempuh. Univerzalni problemi lakomosti, škrtosti te ekonomskih trzavica, koje se neizbježno isprepleću s privatnom sferom pojedinca, načeti su kroz tipski lik škrca, a u suvremenoj će preradi postati još prepoznatljiviji i bliži Kerempuhovoj publici.