Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba
Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba
15.10.2024.
Zakonom o zaštiti prava pacijenata („Narodne novine“, broj: 169/04 - u daljnjem tekstu: Zakon) određeno je da se u cilju ostvarivanja i promicanja prava pacijenata u svim jedinicama područne (regionalne) samouprave osnuju povjerenstva za zaštitu prava pacijenata koja djeluju pri upravnim tijelima jedinica područne (regionalne) samouprave nadležnim za poslove zdravstva.
Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba djeluje u sastavu: Predsjednica: Nada Bjelčić
Dopredsjednica: Mirela Stanić Popović
Članice: Andreja Butković, Petra Rundek, Sanja Šutej
Pacijenti koji drže da su im ugrožena ili prekršena prava iz ovog Zakona, mogu se svojim pisanim pritužbama i predstavkama Povjerenstvu obratiti na njegovu službenu adresu: Grad Zagreb
Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba,
10000 Zagreb, Prilaz Ivana Visina 1-3
Necessary cookies - allow you to interact with a service or website so that you can access essential features to provide that service. They refer to the requested service, such as the session identifier of the current visit.
Functional cookies - enable the website to provide improved functionality and personalization, for example remembering the language in which the content of the website's pages is displayed.
Statistical cookies - this site uses Google Analytics cookies that allow visitors to be analyzed. The provider of this service is Google LLC. The information generated by Google Analytics cookies about your use of these pages, including the IP address from which you accessed the pages, is transferred to the server of Google LLC and stored there. This information will be used for the purpose of analyzing how these pages are used and creating reports intended for page administrators about activities on these pages.
Marketing cookies - enable the collection of information about the user's habits and behavior on the website in order to publish relevant advertisements for the user aligned with his interests. They can also be used to measure the effectiveness of a campaign.