clanak False

Sektor za promet o autotaksi prijevozu u Zagrebu

03.04.2012.

Predstavnici gradskog Sektora za promet predvođeni pomoćnikom pročelnika Mijom Bezerom održali su danas konferenciju za novinare s temom Autotaksi prijevoz u Zagrebu na kojoj su razjasnili ingerencije, postupak izdavanja licenci i dozvola, te predstavili sve što je Sektor za promet u okviru svoje nadležnosti činio i čini za uvođenjem reda u toj djelatnosti.

Bezer je, među ostalim, pročitao i dio pisma što mu je uputio vlasnik vlasnik Oryx grupe Pavo Zubak u kojemu se podvlači odlična suradnja i partnerski odnos s Gradom i Mijom Bezerom, te navodi da se taj prijevoznik povlači iz posla isključivo zbog tržišnih uvjeta.

Na presici su otklonjene bilo kakve insinuacije o nepravilnostima i postojanju dvostrukih mjerila u radu i odnosu prema poslovnim partnerima, u konkretnom slučaju, autotaksi prijevoznicima.

 

Informaciju iz Sektora za promet objavljujemo u cijelosti:

 

Gradska skupština Grada Zagreba, na 18. sjednici, održanoj 26. listopada 2010., donijela je Odluku o autotaksi prijevozu, temeljem kojega su dosad raspisana dva javna poziva za dodjelu autotaksi dozvola. Dosad su ukupno dodijeljene 373 dozvole.


Prvi javni poziv za izdavanje 263 dozvole za autotaksi prijevoz Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet objavio je 29. prosinca 2010.


Na javni poziv javilo se ukupno 100 autotaksi prijevoznika, koji su tražili ukupno 379 dozvola.
Među prijavljenim prijevoznicima najviše je bilo novih samostalnih prijevoznika (obrtnika), nešto postojećih autotaksi prijevoznika koji su tražili dodatne dozvole, te nekoliko tvrtki. Među njima bile su i tvrtke Cammeo d.o.o., Autoprijevoz Oliva d.o.o., Autoprijevoz Modem d.o.o. i Autoprijevoz Vlado d.o.o. koje su zatražile svaka po 50 dozvola, dakle ukupno 200.


Zbog nedostatka osposobljenih vozača tvrtke Cammeo d.o.o., Autoprijevoz Oliva d.o.o. i Autoprijevoz Modem d.o.o. dobile su ukupno 76 dozvola, jer su u sve tri tvrtke imale ukupno zaposleno 76 vozača s položenim ispitom za autotaksi vozača, dok je tvrtki Autoprijevoz Vlado d.o.o. zahtjev odbijen zbog neposjedovanja licence.

Tvrtka Ekoprijevoz d.o.o. koja je tražila 50 dozvola, odustala je od daljnjeg postupka, jer do isteka roka za nadopunu spisa nisu bili u mogućnosti nabaviti vozila.

Konačni rezultati provedenog javnog poziva pokazuju da je od moguće 263 dozvole izdano ukupno samo 170 dozvola, a zbog neispunjavanja potrebnih zakonskih i drugih uvjeta nisu izdane 93 dozvole. Kao zaključak može se ustvrditi da je osnovni razlog nedodjeljivanja svih dozvola prvenstveno bio nedostatak osposobljenog vozačkog kadra, kao i vozila.

U vezi s time ističemo da je Gradska skupština Grada Zagreba jednoglasno prihvatila izvješće o poduzetim radnjama, vezanim uz provedbu Odluke o autotaksi prijevozu.

Drugi javni poziv za dobivanje 175 dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza objavljen je 26. srpnja 2011. Prilikom otvaranja ponuda ustanovljeno je da se na javni poziv javilo ukupno 65 autotaksi prijevoznika, koji su tražili ukupno 469 dozvola, dakle 294 više nego što se planira dodijeliti.

Analizom je utvrđeno da su autotaksi prijevoznici zadovoljili uvjete za 203 dozvole, dakle 28 više nego što je javnim pozivom objavljeno.

Među prijavljenim prijevoznicima ponovno je najviše bilo novih samostalnih prijevoznika (obrtnika), nešto postojećih autotaksi prijevoznika koji su tražili dodatne dozvole, te određeni broj tvrtki.

Od većih prijevoznika javile su se tvrtke Oryx grupa d.o.o., Oryx prijevoz 1 d.o.o. i Oryx prijevoz 2 d.o.o., koje su zatražile po 50 dozvola, ali su zbog neispunjenih uvjeta dobili ukupno 120 dozvola.

Među prijevoznicima koji su predali zahtjeve bile su i tvrtke Cammeo d.o.o., Autoprijevoz Oliva d.o.o., Autoprijevoz Modem d.o.o. i Autoprijevoz Vlado d.o.o. koje su ukupno zatražile 79 dozvola, ali su zbog nedostatne dokumentacije njihovi zahtjevi u cijelosti bili odbijeni.

Od većih prijevoznika javila se ponovno i tvrtka Ekoprijevoz d.o.o. koja je tražila 50 dozvola, ali je zbog nemogućnosti pravovremene nabavke svih vozila dobila ukupno 30 dozvola.
Nakon dodjeljivanja dozvola za obavljanje autotaksi prijevoza Sektor za komunalno i prometno redarstvo Grada Zagreba kontinuirano provodi nadzor u okviru svojih zakonskih nadležnosti nad primjenom Odluke o autotaksi prijevozu. U suradnji s policijom i Državnim inspektoratom obavljeno je 80 nadzora nad različitim autotaksi prijevoznicima, te je od strane komunalnog redarstva izdano 29 obaveznih prekršajnih naloga.
Zbog određenih nepravilnosti koje su uočene kod pojedinih autotaksi prijevoznika Grad Zagreb je obavijestio Inspekciju cestovnog prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, kao i Državni inspektorat RH, u čijoj je nadležnosti nadzor nad obavljanjem autotaksi prijevoza kao i sankcioniranje onih koji se ne pridržavaju propisa.
Sukladno navedenome, Državni inspektorat Republike Hrvatske obavio je inspekcijski nadzor, ali pri nadzoru nije utvrđena povreda propisa.
Pri nadzoru Inspekcije cestovnog prometa, utvrđeno je da neki vozači ne zadovoljavaju potrebne uvjete, te je pojedinim prijevoznicima izdano rješenje o privremenoj zabrani obavljanja poslova autotaksi vozača za one djelatnike koji nemaju potrebnu stručnu spremu i položen ispit za autotaksi vozača.
Nadzorom je također utvrđeno da na području Grada Zagreba autotaksi prijevoz obavlja tvrtka MV prijevoz d.o.o. sa sjedištem u Svetoj Nedelji. Kako je čl. 47 Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (NN 178/04, 48/05, 151/05, 111/06, 63/08, 124/09 i 91/10) propisano da se autotaksi prijevoz obavlja na području i s područja jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na čijem području prijevoznik ima sjedište/prebivalište, prijevoznik koji ima važeću dozvolu Grada Svete Nedelje smije dovesti putnika u Grad Zagreb, ali u Gradu Zagrebu ne smije primati putnika i voziti po Gradu Zagrebu.

Navedeni prekršaj nadzire i sankcionira temeljem čl. 95 Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, isključivo Inspekcija cestovnog prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, kao i Državna inspekcija.

Također se napominje, a vezano za napise u medijima, da se odnosi zaposlenika i poslodavaca rješavaju ugovorom te da Grad Zagreb nema ovlaštenja miješati se u njih.

Stoga se mora istaknuti da ne postoji odgovornost Grada Zagreba za nelojalnu konkurenciju i tržišnu utakmicu između pojedinih pravnih i fizičkih subjekata, što je uzrokovalo otpuštanje zaposlenika grupacije ORYX.

Na kraju moramo naglasiti da je postojeća autotaksi služba, koja u Gradu Zagrebu djeluje više od 110 godina, provedenim javnim pozivima dobila konkurenciju, tržište se liberaliziralo, cijene su snižene i time su prihvatljivije velikom dijelu građanstva, čime je usluga postala znatno kvalitetnija, pa je bitno povećan interes građana i gostiju Grada Zagreba za korištenje autotaksi usluga, a što je i cilj Grada Zagreba.

U Zagrebu, 3.4.2012.


Gradske vijesti - 2012.