clanak False

Vizualne simfonije F. W. Murnaua u kinu Tuškanac

05.06.2020.
Nakon višemjesečne pauze, umjerenim se intenzitetom vraćamo našem redovnom kinotečnom programu, koji nastavljamo retrospektivom jednog od najnadarenijih njemačkih sineasta nijemoga razdoblja, Friedricha Wilhelma Murnaua. Program otvaramo jednim od njegovih najpoznatijih filmova, antologijskim filmom strave Nosferatu (1922), jednim od prvih u nizu djela nadahnutih Stokerovim likom, u kojem, prema riječima Bele Balazsa, „hladni propuh Sudnjeg dana puše kroz sve njegove scene“. Uoči projekcije, uvodnu riječ o Murnauovu stvaralaštvu održat će naš dragi gost, filmolog, prof. dr. sc. Nikica GIlić.

U nastavku retrospektive donosimo glavninu ključnih filmova njegova tematski i žanrovski raznorodna opusa: u vrijeme premijere nezapaženi Fantom (1922), Posljednjeg čovjeka (1924), vrhunsko ostvarenje kammerspielfilma koje se redovito nalazi na listama najboljih filmova svih vremena, potom ekranizacije Molièreova Tartüffa (1925) i Goetheova Fausta (1926), kao i njegove američke filmove, remek-djelo i poemu ljubavi Zora (1927), također redovito na listama ponajboljih filmova svih vremena, manje zapaženi Gradska djevojka (1930), kao i njegov posljednji film (nastao u korežiji s Robertom J. Flahertyjem) Tabu (1931).

Murnauove filmove, nastale često u suradnji sa čuvenim scenaristom Carlom Mayerom i snimateljem Karlom Freundom, odlikuje vrsno spajanje tendencija ekspresionizma i kammerspielfilma, realističkog i artificijelnog, cerebralnog i poetskog, vizualna ljepota kadra, izvanredna primjena pokretne kamere i dubinske mizanscene. Kao autor iznimnoga talenta i jedan od začetnika psihološkog filma, utjecaj njegove poetike razvidan je u djelima Wernera Herzoga, Erica Rohmera i Stanleya Kubricka. Vidimo se u Tuškancu!

Više informacija na:
http://kinotuskanac.hr/cycle/portreti-vizualne-simfonije-friedricha-wilhelma-murnaua
https://www.facebook.com/events/2664666697112586/

Aktualno